صفحه اصلی / سامانه الکترونیک مداخله در طلاق در ۱۰ استان راه اندازی می شود

سامانه الکترونیک مداخله در طلاق در ۱۰ استان راه اندازی می شود

دکتر حبیب اله مسعودی فرید در گفت وگو با خبرنگاران در اردبیل خاظر نشان کرد: سامانه الکترونیک مداخله در کاهش طلاق به صورت آزمونه در خراسان رضوی ایجاد شده که با توجه به نتایج بسیار مثبت و اثر بخش آن در کاهش طلاق امسال این سامانه در ۱۰ استان که بیشترین طلاق در آنها اتفاق می افتد ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۴ حدود ۱۶۵ هزار واقعه طلاق در کشور رخ داده است، بیان کرد: براین اساس به ازای هر چهار ازدواج یک طلاق در کشور اتفاق می افتد.
وی تصریح کرد: استان های تهران، البرز و گیلان بیشترین طلاق و استان سیستان و بلوچستان کمترین طلاق را در کشور دارند.
وی اظهار کرد: براساس یافته های پزوهشی کمبود مهارت گفت گو بین زوجین، نبود مهارت حل مسئله و اختلاف در بین آنها، اختلالات روان شناختی، دخالت اطرافیان و اعتیاد از مهمترین علل طلاق در جامعه است.
وی کودک آزاری را یکی از معضلات اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده علت ۵۰ درصد کودک آزاری در جهان به خاطر غفلت و بی توجهی والدین به بچه هاست.
مسعودی فرید گفت: در سال ۹۴ حدود ۱۲ هزار کودک آزاری -عمدتا ازار جسمی – در کشور گزارش شده است که این میزان پارسال به ۱۲ هزار و ۳۰۰ مورد افزایش یافته است. 
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: پارسال از ۱۲ هزارو ۳۰۰ مورد کودک آزاری گزارش شده به بهزیستی ۲ هزار و ۶۰۰ کودک مورد آزار قرار گرفته از پدر و مادرشان گرفته شده و به طور موقت به مراکز مداخله در بحران تحویل داده شدند.
وی اظهار کرد: از سال ۱۳۸۷ تاکنون ۱۹۷ پایگاه اورژانس اجتماعی در کشور راه اندازی شده است که امسال طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش می شود ۱۴۰ پایگاه اورژانس اجتماعی در کشور راه اندازی شود.
وی با اشاره به خدمات ارائه شده در مرکز مشاوره و پیشگیری بهزیستی و ایجاد خط ۱۴۸۰ بیان کرد: در سال ۹۴ با کمک خط مشاوره و پیشگیری ۱۴۸۰ بهزیستی از اقدام به خودکشی چهار هزار و ۲۰۰ نفر در کشور پیشگیری و جلوگیری شد که این رقم امسال به سه هزار و ۴۰۰ نفر رسید.
وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی تک عاملی نیستند بلکه چند عاملی هستند، اضافه کرد: اختلالات روانی بیشترین عامل خودکشی است و فرد در در زمان اقدام به خودکشی در شرایط هنجار و باثبات نیست.
وی توانمندسازی اقتصادی خانواده های زن سرپرست را یکی از اولویت های سازمان بهزیستی برشمرد و گفت: در این راستا طرح تامین مالی خرد اجرا می شود که پارسال ۲ هزار و ۶۵۰ گروه خودیار با جمعیت حدود ۶۰ هزار نفر در کشور توانمند شدند و وابستگی آنها به بهزیستی از بین رفته و اعتماد به نفس پیدا کردند.
مسعودی فرید توجه به مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار را یکی دیگر از اولویت های سازمان بهزیستی عنوان کرد و افزود: در این راستا پارسال کودکان کم برخوردار و حاشیه نشین هفت استان که سوءتغذیه داشتند تحت پوشش ۱۰۰درصدی قرار گرفتتند به طوری که هر روز به همه آنها یک وعده غذای گرم داده شد.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی اظهار کرد: در سال ۹۴ برای اجرای طرح رساندن یک وعده غذای گرم به کودکان هدف ۳۰ میلیارد ریال اختصاص یافته بود که پارسال این رقم به ۶۰۰ میلیارد ریال و امسال نیز به ۸۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل هم در این جلسه گفت: پارسال سه هزارو ۱۱۸ نفر از کودکان استان از یک وعده غذای گرم روزانه برخوردار بودند و شهریه تحصیلی سه دهک پائین در آمدی که ۲ هزارو ۱۸۳ نفر بودند توسط بهزیستی پرداخت شد.
دکتر بهزاد ستاری افزود: در طرح تامین مالی خرد هم در استان اردبیل ۲ هزارو ۸۴۹ نفر در ۱۷۶ گروه عضو هستند و حمایت اجتماعی و اقتصادی می شوند تا توانمند گشته و خود اتکا شوند. 
وی اظهار کرد: در سال ۹۴ از ۲ هزارو ۲۲۴ مورد طلاق گزارش شده به کمک مراکز مشاوره ۳۵۰ مورد و در سال ۹۵ از ۲ هزارو ۸۶۸ مورد گزارش شده ۵۶۲ مورد منجر به سازش در استان شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.