صفحه اصلی / ایده احیای جاده ابریشم رئیس جمهوری چین می تواند باعث همبستگی بیشتر کشورها شود

ایده احیای جاده ابریشم رئیس جمهوری چین می تواند باعث همبستگی بیشتر کشورها شود

 را باعث تقویت، همبستگی و پیوند بیشتر کشورهای قرار گرفته در مسیر این جاده تاریخی دانست.
بر اساس برنامه احیای راه ابریشم که «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین در سال ۲۰۱۳ میلادی مطرح کرد ارتباطات آسیا و خاورمیانه با اروپا بیشتر خواهد شد و جاده ابریشم و راه دریایی ابریشم قرن بیست و یکم شکل خواهد گرفت.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، علی طیب نیا، در سخنانی اجرای این ایده را که به طرح «یک کمربند – یک جاده» مشهور است، مهم دانست و گفت که این طرح می تواند باعث همبستگی بیشتر کشورها شود.
وی این سخنان را در گفت وگویی که رادیو بین المللی چین روز پنجشنبه از وی منتشر کرده، بیان کرد و یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران نیز از طرح «یک کمربند – یک جاده» استقبال می کند.
طیب نیا در بخش دیگری از سخنان خود از ایران و چین به عنوان دو شریک راهبردی نام برد که روابط دوجانبه آنان همچنان در حال گسترش است و ایده احیاء راه ابریشم نوین هم می تواند سرفصل دیگری از همکاریهای دوجانبه تلقی گردد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران نیز تمام توان، همکاری و تلاش خود را برای اجرای بهتر و کاملتر این طرح بکار می گیرد چرا که معتقد است این طرح می تواند نقش مهمی در راستای توسعه جهانی و مناسبات کشورها داشته باشد.
وی در عین حال تاکید کرد که روابط ایران و چین به گونه ای گسترده است که به هیچ وجه نباید تحت تاثیر ملاحظات کوتاه مدت و مقطعی قرار بگیرد.
گفتنی است، علی طیب نیا به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران، از میهمانان ویژه اجلاس بین المللی راه ابریشم چین است که به میزبانی شهر پکن برگزار می شود.
این اجلاس قرار است طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده (۲۴ و ۲۵ اردیبهشت) با حضور یک هزار و ۵۰۰ نفر از جمله ۸۵۰ میهمان خارجی از ۱۳۰ کشور و ۷۰ سازمان بین المللی در پایتخت چین برپا شود.
گفته شده که در این نشست شرکت کنندگان در خصوص موضوعات گسترده‌ای مانند زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاری، همکاری اقتصادی و تجاری، انرژی و منابع، همکاری مالی، تبادلات فرهنگی، محیط زیست و همکاری دریایی با یکدیگر گفت وگو و تبادل نظر خواهند کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.