صفحه اصلی / مدیر اجرایی آمازون سهام خود را به حراج گذاشت

مدیر اجرایی آمازون سهام خود را به حراج گذاشت

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سنا، جف بزوس، مدیر اجرایی شرکت آزمارون چندی پیش مخارج شرکت تازه تاسیس خود را سالانه ۱ بیلیون دلار اعلام کرد در حالی که دیروز در اقدامی، ۱ بیلیون دلار از سهام شرکت آمازون را به فروش رساند.
 شرکت تازه تأسیس بزوس، که شرکت اکتشافات فضایی بلو اوریجین نام دارد قصد دارد تا سال آینده با کنار گذاشتن رقبایی مثل شرکت اکتشافات فضایی الون ماسک و شرکت ریچارد برانسون ویرجین گالکتیک، عده زیادی را به عنوان توریست به سیاره ماه ارسال کند.
این در حالی است که، بزوس ۱ میلیون سهم از سهام خود در آمازون را با رنج قیمت ۹۳۵ تا ۹۵۰ دلار بین روزهای سه شنبه تا پنجشنبه در بازار عرضه کرد.
به این ترتیب، وی دارنده ۷۹.۹ میلیون سهم یا به عبارتی ۱۷ درصد ازسهام شرکت آمازون خواهد بود در حالی که در سال ۲۰۱۵ وی ۸۳ میلیون سهم از این بازار اینترنتی را در پرتفوی خود داشت.
سومین مرد ثروتمند دنیا، در حالی دارایی خود را از آمازون به حراج گذاشته است که رقبای وی بیل گیتس و آمانسیو اورتگا، به عنوان دو نفر اول در رتبه ثروتمندترین افراد در دنیا قرار دارند.
بر این اساس، بزوس دارایی خود را در آمازون با هدف ارتقاء شرکت اکتشافات فضایی بلو اوریجین به فروش رساند تا با ارسال توریست به ماه، بتواند لذت سفری بدون جاذبه و استفاده از منظره زیبای زمین از سیاره دیگر را به آنها بچشاند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.