صفحه اصلی / رونق تولید با همراهی برندهای معتبر در صنعت لوازم خانگی

رونق تولید با همراهی برندهای معتبر در صنعت لوازم خانگی

 از این فعالان اقتصادی بارها اذعان کرده اند که دولت تدبیر و امید دستاوردهای بزرگی در حوزه تولید و اشتغال داشته است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از رازق، یکی از بخش هایی که همواره در روزهای اخیر مورد هجمه دلواپسان و عوام فریبان قرار گرفته صنعت لوازم خانگی بوده و تلاش شده این بخش کاملا نابود شده،تعطیل و بدون رشد تصویر شود تا مردم به این باور برسند که دولت دکتر روحانی نه تنها در این حوزه بلکه در سایر صنایع نیز ناموفق بوده است.با این وجود نگاه دست اندرکاران این بخش به تلاش های دولت یازدهم نگاهی منصفانه است و مدیران این حوزه در بخش خصوصی بدون هیچ وابستگی دولتی معتقدند دولت تدبیر و امید رونق اقتصادی را در صنعت لوازم خانگی رقم زده است.
محمد طحان پور،رییس اتحادیه لوازم خانگی در این زمینه گفت: در بازار لوازم خانگی رشد اقتصادی خوبی داشته ایم و رکود تنها در واحد های صنفی وجود دارد.علت این موضوع هم پیشرفت تکنولوژی و حضور پر رنگ فروشگاه های اینترنتی است.مردم خریدهای خود را اینترنتی انجام داده و انبارهای تولیدی کارخانجات با کیفیت کاملا خالی است.البته در حال بررسی معضل واحدهای صنفی نیز هستیم تا راه چاره ای برای آنان بیندیشیم.
وی افزود: آنچه که حاصل تلاش این دولت بود، امنیت اقتصادی کشور است بدان معنا که مانند سالهای ۹۰ یا ۹۱ که همه تولیدکنندگان “فروخته پشیمان” بودند، دیگر اینچنین نیست.در آن زمان کالا به فروش می رفت و دیگر توان تولید مجدد کالا را نداشتیم چراکه یک شبه افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی را تجربه می کردیم و توان تهیه مواد اولیه به هیچ وجه امکان پذیر نبود. امروز خانواده های کشورمان برای خرید جهیزیه دختران خود نمی گویند که امروز بخریم، فردا گران می شود.
طحان پور تصریح کرد : امروز یک امنیتی به وجود آمده که دیگر مردم برای خرید آینده خود نگران افزایش قیمت نیستند.در طی ۳ سال گذشته حداقل در صنایع بزرگ دیدیم که افزایش چشمگیری وجود نداشته و اگر هم بوده منطقی بوده است و این در حالی است که بنده در دولت گذشته به وزیر صنعت وقت، آمار افزایش ۱۵۸ درصدی قیمت ها را تقدیم ایشان کردم.
این فعال بخش خصوصی تولید و عرضه لوازم خانگی یادآور شد:اکنون زمان آن است که بار دیگر متحد شویم و به قول دکتر روحانی به عقب باز نگردیم.بسیاری از دشمنان ما از هر فتنه ای دریغ نخواهند کرد تا ۲۹ اردیبهشت به پای صندوق های رای نرویم.
نشر اخبار کذب از سوی برخی رسانه ها با هدف تخریب دولت جای تاسف دارد
وی تصریح کرد: متاسفانه حملات غیرمنصفانه برخی منتقدین که معلوم نیست چه هدفی را دنبال می کنند و با در اختیار داشتن رسانه های هم فکر خود تلاش می کنند که به جامعه القاء شود که دولت هیچ کاری نکرده است و جای تاسف دارد.
طحان پور ادامه داد : گرانی های کاذب در اقلام کوچک باعث شده تا برخی از مردم بگویند که برجام برای ما چه کرده است در حالی که اگر فواید برجام توسط رسانه ها به خوبی برای مردم تشریح می شد هرگز این کلام را به زبان نمی آوردند.
وی ادامه داد : یادمان نرود که رئیس دولت قبل تمامی قطعنامه ها را کاغذ پاره میدانست و تحریم را بی اثر می پنداشت.یادمان نرود دشمنی به وجود آمده ناشی از عدم قدرت و توانایی در مذاکره، باعث شد که مردم کشورمان در شرایط سختی قرار بگیرند و البته که همین مردم پشت نظام ایستادند و جا نزدند.اما ایران هراسی به وجود آمده را، قدرت دیپلماسی دولت فعلی و در راس آن دکتر ظریف، از بین برد و درهای دنیا به روی ما باز شد.این است که می بینیم سرمایه گذاران خارجی در حال ورود به ایران هستند.
طحان پور افزود : امروز در صنعت لوازم خانگی برند معتبر و خوش آوازه بوش به همکاری با شرکت بوتان مشغول بوده و در حال تولید در داخل کشور است.امروز برندهای ایتالیایی در کشور ما در حال تولید هستند.امروز شاهد سرمایه گذاری برندهای کره ای در ایران هستیم.
وی در پایان بیان داشت : در بوق و کرنا کردن که ارج تعطیل شد و این تعطیلی را به حساب این دولت نوشتند در صورتی که ارج ۱۳ سال پیش به کما رفته بود و در دولت قبل دچار مرگ مغزی کامل شد.تعطیلی این کارخانه ها را که سالها پیش اتفاق افتاده بود بزرگنمایی کردند اما امروز نمی گویند که ثمره برجام این شده است که هم اکنون یک برند معتبر آلمانی در حال مذاکره با ارج جهت احیای آن است.از تعطیلی دو کارخانه قدیمی که تیر خلاصشان در دولت قبل زده شده بود، می گویند اما از افتتاح این همه کارخانه که در حال تولیدات بسیار با کیفیت در حوزه صنعت لوازم خانگی هستند، نامی برده نمی شود.
علاوه بر این فعال بخش خصوصی ، بسیاری از دست اندرکاران صنایع مختلف نیز بارها تاکید کرده اند که دولت یازدهم بارویکردهای حساب شده و پیمودن مسیر اعتدال توانسته است تحولات گسترده و قابل دفاعی در صنایع مختلف ایجاد کند که قطعا در سالهای آینده می تواند اثرات ملموس تری درجامعه داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.