صفحه اصلی / اجتماع نخبگانی، پیشروِ تبدیل ایده به ثروت است

اجتماع نخبگانی، پیشروِ تبدیل ایده به ثروت است

 ایده به ثروت پیشرو باشند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، حسن هاشمی؛ رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبی، اولویت اصلی بنیاد ملی نخبگان را سیاست‌گذاری امور اجتماع نخبگانی با هدف شناسایی و پشتیبانی از آنان برای ارتقاء تولید علم و پیشبرد توسعه علمی و فرهنگی برشمرد و گفت: مطابق با سند راهبردی کشور در امور نخبگان، استفاده از همه ظرفیت‌های و توانمندی‌های نخبگان باید به‌گونه‌ای باشد که مدیریت تحولات کشور در اختیار نخبگان باشد.
هاشمی ادامه داد: با تقویت جایگاه معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری در دولت یازدهم و توجه جدی به امور نخبگان با تأسیس و تقویت بنیادهای نخبگان استانی، زمینه و بستر لازم جهت شناسایی و حمایت و پشتیبانی از سرآمدان، مستعدان و نخبگان در راستای نخبه‌پروری، نخبه‌شناسی، نخبه‌گزینی و نخبه‌گماری فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از عرصه‌های مهم در اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان، تقویت بنیه علمی کشور است، بیان کرد: نخبگان دانشگاهی می‌توانند با سوق‌دادن پژوهش‌های خود به سمت نیازهای کشور و با کمک سیاست‌گذاران و صنعت‌گران در تبدیل ایده به ثروت پیشرو باشند. از سوی دیگر، گروه‌های نخبگانی در کشور باید از طریق فعالیت‌های ترویجی مانند فعالیت‌های رسانه‌ای یا تشکیل گروه‌های جهادی، در گسترش فرهنگ مقاوم‌سازی اقتصاد در بین مردم و مسؤولان نقش ایفا کنند.
هاشمی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی شعار نیست بلکه اقتصادی مقاوم و مردم‌محور است که بر منابع انسانی خاصه توان نخبگانی تکیه دارد.
رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این استان به عنوان یکی از پایلوت‌های مهم و پیشگام در اجرای برنامۀ ملی شهاب در کشور است، بر لزوم شناسایی و هدایت استعدادهای‌برتر از سنین پایین، خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری آموزش و پرورش در استان انجام می‌شود.
وی پیشنهاد کرد: اتاق فکر نخبگانی در استانداری تشکیل شود تا علاوه بر احصاء نیازهای واقعی استان، زمینه‌ساز تزریق تفکر و توان نخبگانی به جامعه و بستر توسعۀ منطقی باشد.

 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.