صفحه اصلی / امضای قرارداد ۱۰جانبه برای طراحی پلت فرم جدید محصولات ایران خودرو

امضای قرارداد ۱۰جانبه برای طراحی پلت فرم جدید محصولات ایران خودرو

و همچنین مدیران عامل شرکتهای خودروساز خارجی اعم از بنتلر، هیوندای پاورتک و ماهله آغاز شده است، شعار فناوری روز، تولید ایرانی در کلاس جهانی محقق شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، رضایی، رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو در این مراسم با تاکید بر انتخاب شرکتهای بزرگ دنیا برای تشکیل کنسرسیوم تولیدات جدید گفت: ما سال قبل موفق شدیم تعداد قابل ملاحظه ای خودرو در کشور تولید کنیم که تحول بزرگی در صنعت خودرو رخ داد.
وی افزود: صنعت خودروی کشور رتبه سوم در تولید ناخالص داخلی را کسب کرد و با هوشمندی مدیران صنعت خودروسازی و حمایت وزارت صنعت معدن و تجارت توانست تولید ۸۰۰ هزار خودرو در سال را به بیش از  ۱ میلیون تولید برساند.
رضایی تاکید کرد: صنعت خودرو ۸۰ هزار میلیارد تومان معادل ۲۵ میلیون دلار تراکنش مالی در سال قبل داشت که بخش عمده این تراکنش ها را قطعه سازان انجام داده و توانستند تمام نیازهای خودروسازی داخل را تامین کنند.
وی افزود: در اکثر کشورهای منطقه اصلا صنعت قطعه سازی وجود ندارد و ما می توانیم با رویداد امروز در تصاحب بازارهای جهانی از رقبا سبقت بگیریم.
سپهری، معاون طراحی و توسعه محصول ایران خودرو درتوضیح پلتفرم مشترک برای محصولات جدید ایران خودرو گفت: ما به بازارهای اروپایی نیز توجه ویژه داریم و با این پلتفرم می توانیم در خودروهای برقی و هیبریدی هم از این تغییرات استفاده کنیم.
طراحی و تولید اکسل جدید به عهده شرکت بنتلر قرار گرفت
الکسیس بانل، مدیرعامل بنتلر در این مراسم با معرفی فعالیتها و قدمت شرکت گفت: ما در سه حوزه شاسی و سیستم و اسمبل کردن تخصص داریم.
وی گفت: خودروهای ایمن با سیستم های مناسب و اجزای سبک و مقاوم از مشخصات اصلی محصولات ماست.
مدیرعامل بنتلر گفت: ما در سیستم های خنک کننده های خودرو در دنیا اعتبار ویژه ای داریم. هدف ما توسعه محصولات آلومینیومی، پلاستیکی و فایبر پلاستیک است.
وی ادامه داد: ما سیستم های بسیار پیشرفته ای برای باطری و الکترونیک خودرو طراحی کردیم که در نمایشگاه قبل رونمایی شد.
این خودروساز آلمانی تصریح کرد: برای ما افتخار بزرگی است که در حضور شما هستیم و ما معتقدیم بازار ایران پتانسیل های بسیار زیادی دارد و ما امیدواریم مشارکت بسیار طولانی و مفیدی با شما داشته باشیم.
در این مراسم مدیران  شرکت آلمانی ماهله (طراحی موتور)، شرکت آلمانی بنتلر (تولید محور خودرو)، شرکت ایتالیایی پنین فارینا (طراحی بدنه)، شرکت بلژیکی پانچ (طراحی گیربکس) و شرکت کره ای هیوندای پاورتک (طراحی گیربکس) حضور دارند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.