صفحه اصلی / رسانه‌ها حق ندارند علیه نامزدها مطلبی منتشر کنند

رسانه‌ها حق ندارند علیه نامزدها مطلبی منتشر کنند

به گزارش کسب و کار نیوز،  سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کل کشور  با بیان این مطلب، افزود: ماده ۶۳ آیین‌نامه اجرایی انتخابات شوراها در شهر و ماده ۶۴ آیین نامه اجرایی انتخابات شوراها در روستا و بخش به صراحت می‌گوید که اگر رسانه‌ها این کار را انجام دادند، در این صورت نامزدها حق دارند پاسخ خود را به رسانه مزبور بدهند و آن رسانه طبق قانون مطبوعات مکلف به چاپ فوری آن در مهلت مجاز تبلیغات است.
تجری درباره انتشار سخنان شخصیت‌ها در جهت تایید نامزدها نیز اضافه کرد: براساس ماده ۶۴ آیین‌نامه اجرایی انتخابات شوراها در شهر، انتشار اعلام‌نظر شخصیت‌ها(بدون ذکر عنوان و مسئولیت آنان)، مجامع، احزاب و گروه‌ها در تایید نامزد انتخاباتی باید مستند به مدرک کتبی و امضا شده باشد. وی در توضیح بیشتر افزود: نامزد انتخاباتی نیز در صورتی که بخواهد از تایید مراجع یاد شده در صدر این نامه استفاده کند باید مستندات و مدارک آن را ارائه دهد.
سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کل کشور با اشاره به ماده ۶۵ آیین نامه اجرایی انتخابات شوراها گفت: همزمان با آغاز به کار ستاد تبلیغات انتخاباتی نامزدها، نشانی و محل ستاد و نام مسئول آن باید کتبا و با امضای نامزد انتخاباتی مربوط، به آگاهی هیات اجرایی حوزه انتخابیه برسد.
به گفته تجری ستاد تبلیغات انتخابات، مرکزی است که فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدها و طرفداران آنها مندرج در مواد فصل پنجم این آیین‌نامه در آن ساماندهی و انجام می‌پذیرد و هر داوطلب تنها می‌تواند در هر منطقه شهرداری یک ستاد تبلیغاتی دایر کند. وی ادامه میدهد: براساس ماده ۶۶ آیین نامه اجرایی نیز، هرگونه عکس و آثار تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی که در محل شعبه ثبت‌نام و اخذ رأی وجود دارد باید قبل از اخذ رأی، توسط اعضای شعبه امحا شود.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.