صفحه اصلی / تقویت تولیدات داخلی راهی برای برون رفت از اقتصاد وابسته

تقویت تولیدات داخلی راهی برای برون رفت از اقتصاد وابسته

 تولید می توان با واردات کالاهای نامرغوب چینی مقابله کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، فریال مستوفی همچنین بر لزوم بهره گیری بیشتر از بخش خصوصی برای رونق اقتصاد کشور تاکید کرد و افزود: بدست گرفتن ابتکار عمل در زمینه دیپلماسی اقتصادی کارآمد می تواند در امر سرمایه گذاری بخش خصوصی تاثیر گذار باشد.
به عقیده این فعال اقتصادی بخش عمده ای از اهداف اقتصادی کشور را می توان  در پرتو یک دیپلماسی اقتصادی کارآمد، تحقق بخشیده و همزمان در رونق دیپلماسی عمومی نیز تاثیرگذار شد.
مستوفی گفت: با تقویت تولیدات داخلی و بالا بردن کیفیت محصولات تولید داخل می توان با واردات کالاهای نامرغوب خارجی مقابله کرد.
وی فعالیت های اقتصادی دولت در جذب سرمایه گذاری را نیازمند پیش زمینه هایی دانست و افزود: استفاده از فنآوری های پیشرفته روز و فنون مدیریتی کارآمد می تواند در عرصه اقتصاد و تجارت جهانی موثر و کارآمد باشد.
مستوفی ادامه داد: بخش خصوصی اکنون تشکیلات و ساختار منسجمی به منظور تسهیل شرایط و هدایت منابع را دارا نیست و با این روند میزان نقدینگی کاهش یافته و به این سبب شاهد افت صادرات و در نتیجه از دست دادن بازارهای جدید خواهد شد.
وی گفت: جذب سرمایه گذاری خارجی یکی از راهکارهای  اقتصادی برای پیشگیری در مواجه با چالش های پیش روست تا بدین وسیله بتوان تامین منابع با ثبات را بدست آورد.
مستوفی گفت: یکی دیگر از ضرورت های آتی در ایجاد فعالیت و اشتغال توجه به صنایع کوچک از جمله صنایع دستی است.
این فعال بخش خصوصی افزود: بالا بردن کیفیت تولیدات داخلی امری ضروری است تا راهی برای مقابله با محصولات دست پایین و کم کیفیت وارداتی چینی باشد.
وی خواستار توجه به کیفیت و مرغوبیت کالا و نظارت صحیح با توجه به سرمایه کارشناسی و مناسب در این خصوص شد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.