صفحه اصلی / گام اساسی برای اشتغالزایی

گام اساسی برای اشتغالزایی

سرمقاله

بنابراین انتظار می‌رود دولت دوازدهم و رئیس‌جمهوری منتخب به عنوان رئیس دولت گامی اساسی برای حل این مشکل بردارد. 

در حال حاضر بازار ایران را محصولات خارجی پر کرده است. تعداد زیادی از تولید‌کنندگان به جای تولید داخلی، انبارهای خود را محل نگهداری کالای خارجی وارداتی کرده‌اند. واردات از چین لطمه‌های شدیدی بر تولید و اقتصاد کشور وارد کرده است. 

مجموعه این عوامل دست به دست هم داده تا نتوانیم در حمایت از تولید داخلی و اشتغالزایی موفق عمل کنیم. از طرف دیگر، امروز اقتصاد کشور مقام‌سازی نشده و سمت‌وسوی واردات به گونه‌ای شکل گرفته است که دوباره درصورت تحریم‌ و مشکلات دیگر با چالش تولید و به دنبال آن کاهش اشتغال مواجهخواهیم شد. به همین دلیل باید برای اجرای اقتصاد مقاومتی جدی‌تروارد شویم. 

برای ایجاد رونق نباید صرفا به سرمایه‌های خارجی چشم داشته باشیم چون براساس آمار بیش از هزار هزار میلیارد تومان حجم نقدینگی در بازار ایران است و می‌توانیم با استفاده از روش‌های دقیق و علمی، این میزان نقدینگی داخلی را به سوی تولید هدایت کنیم چون در صورت تکیه صرف به سرمایه‌های خارجی صرفا مشکلات امروز را به آینده انتقال داده‌ایم نه اینکه به‌طور کلی مشکلات برطرف شدهباشد. 
کاهش نرخ بیکاری یکی از دستاوردهای مهم برای تمام مسئولان و خواسته اکثر آنهاست، اما رسیدن به این مهم نباید مانع دیدن واقعیات یا استفاده از راهکارهایی غیر اصولی آن هم در شرایط مهم و حساس فعلی باشد. به این دلیل که هرگونه اشتباه در حوزه اقتصاد می‌تواند دیگر بخش‌ها را تحت‌تاثیر خودقرار دهد. 
 

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.