صفحه اصلی / دیدار رئیس‌جمهور با معدن‌کاران و خانواده حادثه‌دیدگان معدن آذرشهرگلستان

دیدار رئیس‌جمهور با معدن‌کاران و خانواده حادثه‌دیدگان معدن آذرشهرگلستان

 با استقبال مسئولین و مقامات ارشد محلی وارد استان گلستان شد و ضمن بازدید از خانواده معدن کاران و حادثه دیدگان، گفت: معادن فاقد امکانات و تجهیزات ایمن و کافی با هدف جلوگیری از بروز اتفاقات و حوادثی مانند انفجار معدن آزادشهر، باید تعطیل شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌‌جمهوری ایران امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه به منظور بازدید از محل حادثه معدن زغال سنگ آزادشهر و بررسی اقدامات انجام شده در زمینه امدادرسانی به حادثه‌دیدگان با استقبال مسئولین و مقامات ارشد محلی وارد استان گلستان شد.  
دکتر روحانی را در این دیدار رئیس دفتر ریاست جمهوری، وزرای صنعت، معدن و تجارت؛ تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استاندار گلستان و شماری از مسئولان استانی همراهی می‌کنند.
رئیس‌جمهوری قبل از دیدار با خانواده حادثه دیدگان معدن زمستان یورت آزادشهر با چرخبال از موقعیت معدن بازدید کرد.
دکتر روحانی در بدو ورود به گلستان، با تسلیت این حادثه به خانواده‌ها و مردم گلستان، هدف از این سفر را بررسی حادثه معدن زمستان یورت برای پیشگیری از تکرار چنین حوادثی بیان کرد.
علل حادثه انفجار معدن یورت آزادشهر بررسی می شود
روحانی همچنین در بدو ورود خود به فرودگاه گلستان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ضمن تسلیت به مردم استان و شهرستان آزادشهر، امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های بهتر و دقیق‌تر شاهد چنین حوادثی در آینده نباشیم.
رئیس‌جمهوری برای حضور در محل معدن زمستان یورت آزادشهر و دیدار با معدنکاران و خانواده‌های جانباختگان حادثه این معدن امروز (یکشنبه) از طریق فرودگاه بین‌المللی گرگان وارد گلستان شد و مورد استقبال استاندار و مسئولان استانی قرار گرفت.
رئیس جمهوری بلافاصله به سمت شهرستان آزادشهر حرکت کرد تا از نزدیک در جریان روند امدادرسانی به معدن‌چیان محبوس قرار گیرد.
علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از شب گذشته به گلستان آمده است و اکنون در محل معدن زمستان یورت آزادشهر حضور دارد.
معادن فاقد تجهیزات ایمن باید تعطیل شود
رئیس جمهوری گفت: معادن فاقد امکانات و تجهیزات ایمن و کافی با هدف جلوگیری از بروز اتفاقات و حوادثی مانند انفجار معدن آزادشهر، باید تعطیل شود.
دکتر حسن روحانی همچنین  در جمع معدن‌کاران و خانواده‌های کارگران مصدوم و حادثه دیده معدن آزادشهر در شرق استان گلستان، اظهار کرد: از موارد مهم در جلوگیری از بروز این گونه حوادث، نظارت دائمی بر چگونگی فعالیت این معادن است.
رئیس جمهوری با ابراز همدردی با خانواده های جانباختگان این حادثه افزود: پیگیری حقوق کارگران جانباخته و مصدوم این حادثه برعهده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
روحانی ادامه داد: خواسته همه مسئولان و شما داغدیدگان، جلوگیری از تکرار این گونه حوادث در کشور است که به عنوان یک وظیفه مهم برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنیم.
گفتنی است، در پی حادثه انفجار معدن زغال‌سنگ زمستان یورت آزادشهر که ظهر چهارشنبه هفته گذشته رخ داد، ۷۳ نفر از کارگران معدن مصدوم و ۳۵ تن محبوس شدند و تاکنون پیکر۲۲ تن از تونل مخروبه خارج شده و تلاش برای مشخص شدن وضعیت سایر معدنکاران محبوس شده همچنان ادامه دارد.
معدن زغال سنگ آزادشهر بخشی از معادن زغال سنگ البرز شرقی می باشد که درفاصله ۹۰ کیلومتری از مرکز استان گلستان واقع است. شهرستان آزادشهر با افزون بر ۹۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است. /

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.