صفحه اصلی / هزاران استارتاپ در صف انتظار دریافت حمایت هستند

هزاران استارتاپ در صف انتظار دریافت حمایت هستند

سورنا ستاری در همایش معلم، تولید و اقتصاد دانش‌بنیان که امشب در سالن اجلاس سران با حضور رئیس جمهور برگزار شد اظهار داشت: هدف ما تغییر رویکرد اقتصادی بوده است تا از مبنای نفت به مبنای فکر و ایده حرکت کنیم.یک اتفاق تازه‌ای طی چهار سال گذشته افتاده است و در آن رویکرد اقتصادی از اقتصاد مبتنی بر منابع نفت به اقتصاد بر مبنای عقل و دانش تغییر کرده و اقتصاد کشور به سمت دانش بنیان شدن منتقل شده است.
وی بیان کرد: تغییر اقتصاد و درگیری آن به سمت دانش بنیان در اثر یک فرهنگ جدید در جامعه شکل گرفته است و معاونت علمی فناوری از پژوهش‌سراهای دانش آموزی حمایت ویژه‌ای می‌کند و این حرکت در جهت تجهیز وسایل در حوزه‌های نانو، سلول‌های بنیادی است تا یک تغییر نگرش جدی در نظام آموزشی ایجاد شود.
ستاری ادامه داد: دانشگاه‌های امروزه نسبت به سال‌های قبل تفاوت های اساسی پیدا کرده و مناطق نوآوری و هزاران استارت آپ در این مراکز شکل گرفته است که از دل این مناطق شرکت‌های دانش بنیان راه اندازی شده است.
وی عنوان کرد: شرکت‌های دانش بنیان زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده اند و اتفاقات خوبی امروزه در ساختار اداری ایجاد شده است.
ستاری ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان با تکیه بر نیروهای انسانی و افراد نخبه مشغول فعالیت می باشند و در حال حاضر بیش از ۳ هزار شرکت دانش بنیان مشغول به فعالیت هستند و هزاران استارت آپ در صف انتظار هستند.
ستاری تأکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان هفته‌ای ۱۰ درصد رشد می‌کنند و همه اینها سبب شده نظام سرمایه گذاری جدیدی تحت عنوان خطرپذیر و یک نوع تفکر جدید در اقتصاد کشور ایجاد شود.
وی با بیان اینکه در یک زمانی بانک‌ها و خودروسازان جزو شرکت‌های بزرگ محسوب می‌شدند، گفت: در حال حاضر شرکت‌هایی همچون گوگل، مایکروسافت جزو شرکت‌های درآمد زا محسوب می‌شوند و در کشورمان پنج استارت آپ دانشگاهی داریم که درآمدشان بیش از دو هزار میلیارد تومان است.
ستاری ادامه داد: در حوزه تأمین مالی صندوق نوآوری و شکوفایی بسیار خوب عمل کرده و در سال ۹۶ بودجه‌ای به میزان ۳ هزار میلیارد تومان برای این صندوق در نظر گرفته شده است و این اتفاق جدید جوانان را به کارآفرینی امیدوار کرده و انگیزه‌ای دو چندان به آنها می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: در بسیار از شرکت‌های دانش بنیان فعال در کشور متخصصان ایرانی مقیم خارج مشغول به فعالیت هستند و این نشان دهنده ایجاد یک فضای جدید برای برگشت مغزهای کشور است و دولت از یک قانون مرده‌ای که سال‌ها خاک می‌خورد استفاده کرده و با تأمین منابع مالی و رفع موانع قانونی آن را راه اندازی کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.