صفحه اصلی / جو روانی مثبت برجام بر بازار صنعت نفت

جو روانی مثبت برجام بر بازار صنعت نفت

 را برای ایران در سطح جامعه بین الملل به همراه داشته است، گفت: شاید این موضوع در قیمت کالاها تاثیری نداشته باشد، اما تاثیری که در زمان و روند تحویل داشته بی‌سابقه بوده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، اسماعیل کشوری، مدیر فروش یک شرکت سازنده تاسیسات تهویه هوای مطبوع صنعتی ایرانی با بیان این که امسال نمایشگاه بین المللی با توجه به برچیده شدن تحریم‌های بین المللی شرایط ویژه‌ای دارد، گفت: این شرکت هم اکنون تجهیزات مورد نیاز خود را بدون هیچ محدودیتی از شرکت‌های عمدتا اروپایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم خریداری می کند، این در حالی است که پیش از اجرایی شدن برجام در این زمینه ما با دغدغه های زیادی روبه‎رو بودیم.
وی افزود: پیش از اجرایی شدن برجام بازار تجهیزات تهویه هوا بسیار به هم ریخته بود، به طوری که قیمت‌ها به بهانه تحریم ها روزانه تغییر داده می شد؛ بازرگان‌ها در آن زمان فهرست‎های قیمت را روز به روز به دلیل نوسان‎های ارز تغییر می دادند.
کشوری با اشاره به این که در سال‌های ٩٣ و ٩۴ برای برای دریافت یک تجهیز و کالا مجبور بودیم آن کالا را از دو یا سه کشور عبور دهیم و بعد به ایران وارد کنیم، گفت: این موضوع هزینه های ما را به شدت افزایش داده بود.
مدیر فروش این شرکت سازنده تاسیسات تهویه هوای مطبوع صنعتی تصریح کرد: نبود ثبات در قیمت و زمان دسترسی به کالا و تجهیزات خارجی سبب به هم خوردگی در برنامه‌ریزهای شرکت‌های ایرانی پیش از برجام شده بود و در نتیجه شرکت‌های ایرانی در مقابل کارفرمایان در بحث زمان تحویل تاسیسات با مشکلات زیادی روبرو می شدند، به عنوان مثال زمان بارگیری و تحویل یک کالا از بنادر اروپایی تا ایران به طور میانگین ٣٠ تا ۴۵ روز است، اما در زمان تحریم‌ها این زمان تا ۶ ماه نیز افزایش می یافت.
کشوری با تاکید بر این که اجرایی شدن برجام جو روانی خوب و مثبتی را برای ایران در سطح بین الملل به همراه داشته است، گفت: شاید این موضوع  در قیمت‌ها تاثیری نداشته باشد، اما تاثیری که در زمان و روند تحویل داشته بی سابقه بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

مبادلات طلا ساماندهی می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، باتوجه‌به ابلاغ ضوابط اختصاصی طلا ذیل تبصره ۴ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.