صفحه اصلی / راه اندازی شتاب دهنده ملی

راه اندازی شتاب دهنده ملی

احمد علمایی، مجری حمایت از شرکت های نوپا، در این رابطه گفت: به زودی شتاب دهنده ملی در سطح کلیه استانهای کشور راه اندازی خواهد شد که هدف آن حمایت از کسب و کارهای نوپا و سرمایه گذاری خطر پذیر برای ایده هایی است که توانایی رسیدن به محصول را ندارند.
طبق گفته آقای علمایی حمایت از ایده های نو در سه بخش سخت افزار، نرم افزار و محتوا صورت می گیرد و عمده تمرکز شرکت مخابرات هم بهره برداری از سرویس های نو و تجهیزات مربوط به فناوری جدید از جمله اینترنت اشیاء خواهد بود. همچنین جذب شرکتهای نوپا در چند مرحله پیش شتابدهی، شتابدهی و سرمایه گذاری خطرپذیر صورت می گیرد.
پروژه شتاب دهنده ملی قرار است تا مردادماه اجرایی شود
گفتنی است پروژه شتاب دهنده ملی قرار است تا مردادماه اجرایی شود و مخابرات نیز هم اکنون مشغول انعقاد قرارداد با شرکت هایی است که نیاز به سرمایه گذار خطرپذیر دارند.
در مورد نحوه جذب ایده های نو هم باید بگوییم که طبق اعلام آقای علمایی، ظاهرا هیچ محدودیتی در این رابطه وجود ندارد و علاقمندان می توانند از امکانات سخت افزاری و همچنین فضایی که مخابرات برای این منظور در اختیارشان قرار می دهد بیشترین بهره را بگیرند. برای حمایت از این شرکت ها نیز علاوه بر امکانات در نظر گرفته شده، مبلغی معادل با ۵۰ میلیون تومان به هر استارتاپ تعلق می گیرد.
لازم به ذکر است شتابدهنده ملی در مرکز و شعب آن در کلیه استانهای کشور به صورت متمرکز اداره و مدیریت می شوند و از ایده ها و کسب و کارهایی در خصوص خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش های پزشکی، شهرهوشمند، وسائل نقلیه و انرژی حمایت می کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.