صفحه اصلی / شرکت های پوشاک خارجی ملزم به معرفی مراکز فروش خود در ایران هستند

شرکت های پوشاک خارجی ملزم به معرفی مراکز فروش خود در ایران هستند

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از صدا و سیما، رضا محمدجعفر در مصاحبه با برنامه روی خط اقتصاد رادیو اقتصاد با یادآوری چگونگی اعطای مجوز برای واردات پوشاک در سال گذشته گفت: ضوابط قبلی به تولید داخلی ضربه زننده بود و اصل یا فرع بودن و نیز واردات مجاز این پوشاک مشخص نبود.
وی با اشاره به تصویب دستور العمل جدید در حوزه واردات پوشاک اظهار داشت: برندهای خارجی باید نمایندگی خود را در ایران معرفی می‌کردند که مسیرهای فرار قانونی بسیاری پیش روی این کار بود؛ همچنین شرکت ایرانی باید رصد شده و تعداد فروشگاه‌های خود را معرفی کند.
محمدجعفر با اعلام اینکه فروشگاه‌های دیگر که مبادرت به فروش برند‌ها می‌کنند، تقلبی هستند، ادامه داد: با ورود اجناس به گمرک، کد تعریف شده باید روی محصول درج شود و گمرک ضمن بازبینی کانتینرها، خطا سنجی کرده و صحت اجناس وارداتی را تایید می‌کند.
عضو کار گروه پیگیری واردات پوشاک پرداخت هزینه به شرکت مادر را موجب جلوگیری از ارزان فروشی دانست و گفت:: در مجوز‌های قبلی، قیمت‌ها قابل رصد نبود، ولی در دستورالعمل جدید، قیمت‌های واقعی استخراج شده و در فروشگاه‌های نمایندگی کشور مبدأ در معرض فروش قرار می‌گیرد.
محمدجعفر در رابطه با لزوم تشکیل کارگروهی برای رصد این دستور العمل اظهار داشت: این دستورالعمل تا سه ماه بعد از ابلاغ اجرایی نشد و ضربه زدن به تولید داخلی منتهی به تشکل کار گروهی به دستور وزیر شد تا دستور العمل‌ها پیگیری شود.
وی افزود: شرکت‌های خارجی نمایندگان رسمی خود را اعلام نکرده اند و هم اینک نسبت به دریافت تاییدیه از شرکت مادر نسبت به معرفی شرکت ایرانی در تلاش هستیم؛ بنابر این برند خارجی باید مکان فروش اجناس خود را در ایران روی سایت خود معرفی کند.

همچنین مطالعه کنید:

بازار بی رونق خودرو

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز در واقع مشتریان با وجود نزولی شدن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *