پنجشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / مراسم اختتامیه جشنواره اختراعات رویش دماوند برگزار شد

مراسم اختتامیه جشنواره اختراعات رویش دماوند برگزار شد

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مراسم اختتامیه جشنواره اختراعات رویش دماوند و ششمین جشنواره ملی مخترعان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان تهران و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در محل دانشگاه علوم و تحقیقات برگزار شد.
در این مراسم، یدالله اردوخانی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان تهران با بیان اینکه ۲۳۰ طرح به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود، گفت: این تعداد ۱۳۲ اختراع به مرحلۀ داوری حضوری راه یافتند.
وی با بیان اینکه از استان تهران بیشترین و از گلستان کمترین اختراع به مرحلۀ نهایی راه یافتند، افزود: پس از داوری‌های انجام‌شده، ۹ اختراع در حوزه‌های مکانیک، دارویی، شیمی و نفت به‌عنوان طرح‌های برگزیده مورد تقدیر قرار گرفتند.
رئیس بنیاد نخبگان استان تهران ادامه داد: بخش دانش‌آموزی یکی از بخش‌های مهم جشنواره رویش دماوند بود که از این بخش نیز ۴ طرح برگزیده توسط داوران انتخاب و معرفی شد.
در ادامه این مراسم، مرتضی موسی‌خانی؛ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، نگاه به آینده را مهمترین مؤلفۀ موفقیت و توسعه دانست و گفت: آینده، تحولات و نیازهای آن کاملاً مشخص است و ایران نیز برای رسیدن به توسعه باید جهت حرکت خود را بر اساس آن منطبق کند.
وی با بیان اینکه صرف حضور در عرصۀ اختراعات اقدامی ارزشمند است، افزود: برخی اخترعات نیازمند تحلیل و ارتقاء هستند تا به محصولی بازارمحور با قابلیت و مطلوبیت برتر برسند؛ بنابراین برگزیده‌نشدن در این جشنواره شکست محسوب نمی‌شود بلکه آغاز راهی برای تلاش دوباره است.
موسی‌خانی با تأکید بر لزوم هدایت توان فردی به مسیر صحیح، ادامه داد: در بسیاری موارد، موفق‌نشدن منطق تصمیمات استراتژیک است؛ به این معنا که عدم‌موفقیت سبب می‌شود فرد با تحلیل طرح خود و بررسی دقیق جوانب آن، ایده‌ای تکمیل‌شده به چرخۀ تولیدی کشور تزریق کند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه بازار کسب‌وکار مقتضیات و توانمندی‌های مشخصی دارد، تصریح کرد: بازار به دنبال مطلوبیت است و نه کالا؛ بنابراین مخترع باید تلاش کند کالایی با بالاترین مطلوبیت تولید کند که نسبت به نمونه‌های مشابه مزیت رقابتی داشته باشد تا بتواند به نقطۀ مطلوب برسد.
در پایان این مراسم، از برگزیدگان جشنواره اخترعات رویش دماوند و جشنواره ملی مخترعان دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین برگزیده‌گان مسابقۀ فرهنگی «داستان یک اختراع» با اهداء لوح‌یادبود و جوایزی تقدیر شد

همچنین مطالعه کنید:

ایران ۰.۳ درصد صادرات صنایع غذایی جهان را انجام می‌دهد

به گزارش کسب و کار نیوز ، ابوالحسن خلیلی اظهار داشت: صادرات صنایع غذایی جهان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.