صفحه اصلی / اقدام یک نامزد انتخاباتی در ایجاد سامانه جمع آوری اطلاعات غیرقانونی است

اقدام یک نامزد انتخاباتی در ایجاد سامانه جمع آوری اطلاعات غیرقانونی است

 به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز شنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران مطرح کرد و افزود: وی افزود: به بخش حقوقی دستور دادم این موضوع را بیشتر بررسی کند که اگر به جمع بندی رسیدیم، تذکر لازم را خواهیم داد.
**در صورت اثبات توهین به نامزدها، در مناظره آخر جبران می شود
وزیر کشور در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر اینکه ارزیابی شما از روند برگزاری مناظره های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چیست و چه نظارتی بر این مناظره ها دارید؟ گفت: شکایات برخی نامزدها که مدعی توهین در مناظره ها بودند در کمیسیون تبلیغات ریاست جمهوری بررسی می شود و در صورت اثبات در مناظره آخر جبران خواهد شد.
رحمانی فضلی افزود: کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در قانون پیش بینی شده است که تا کنون ۶ جلسه به ریاست بنده برگزار شده است. مناظره ها از نظر شکلی خوب برگزار شدند و تلاش شد عدالت و مساوات رعایت شود.
وی ادامه داد: شکایاتی از نامزدها به کمیسیون تبلیغات رسیده که در این رابطه شکایات مرتبط با بحث زمان، مساله حل و به نامزدها فرصت داده شد.
**مردم پاسخ اهانت ها را در روز انتخابات خواهند داد
وزیر کشور اضافه کرد: مساله توهین در کمیسیون در حال بررسی است و در صورت اثبات جبران خواهد شد.
رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی درباره شکایت وزیر آموزش و پرورش به کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری برای دفاع از خود درباره توهین های صورت گرفته، گفت: این موضوع باید در کمیسیون بررسی شود و به هر نتیجه ای رسیدیم انجام شود.
وی افزود : توصیه ما این بوده و هست که در بیان نظرات و برنامه ها نباید حقوق دیگران را ضایع کنیم؛ نباید به حریم اخلاقی افراد که موجب هتک حرمت می شود وارد شویم. کسانی که آمادگی خود را برای چهار سال مدیریت اجرایی کشور اعلام کردند باید اصول حاکم بر جمهوری اسلامی و اخلاق را رعایت کنند.
وزیر کشور گفت: سلامت، قانونی بودن و مشارکت بالا و امنیت انتخابات جزو موضوعات مورد تاکید قانون و رهبر معظم انقلاب است. بدانید همه کارهایی که در قالب هتک حرمت و اقدامات غیرقانونی صورت می گیرد در ذهن مردم ثبت و آنان در روز انتخابات پاسخ لازم را با رای خود خواهند داد.
**۶۸ تخلف رسانه های برخوردار از منابع عمومی
رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی درباره تخلفات رسانه ها گفت: تا به امروز ۶۸ مورد تخلف خبرگزاری ها و روزنامه های برخوردار از منابع عمومی به مراجع قضایی ارایه شده است. حتما مردم در مورد این گونه عملکرد رسانه ها قضاوت خواهند کرد.
وی ادامه داد: به دادستانی در خصوص تخلفات رسانه ها گفته ایم پیگیری کند که انتظار ما از مالکان رسانه ها این است قانون را رعایت کنند.
**استفاده از دستگاه تشخیص هویت برای رای گیری
وزیر کشور در خصوص برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی نیز گفت: در این زمینه با هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی به نتیجه رسیدیم که این انتخابات به صورت تمام الکترونیکی در ۱۴۲ شهر با ۹ هزار و ۷۵۲ شعبه اخذ رای برگزار می شود.
رحمانی فضلی افزود: با این اقدام می توانیم اطمینان خاطری به شورای نگهبان دهیم تا انتخابات آینده مجلس و خبرگان رهبری به صورت تمام الکترونیکی برگزار شود.
وی ادامه داد: رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری به صورت دستی است اما شورای نگهبان به ما اجازه داده است تا از دستگاه تشخیص هویت رای دهندگان استفاده کنیم.
وزیر کشور گفت: با این اقدام، امکان رای دادن با شناسنامه های جعلی، مردگان و افراد زیر ۱۸ سال وجود ندارد. 

همچنین مطالعه کنید:

جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.