صفحه اصلی / کسب مهارت ضامن اشتغال مجدد مقرری بگیران

کسب مهارت ضامن اشتغال مجدد مقرری بگیران

حاتم شاکرمی  با اشاره به آمار بالای بیکاری در میان فارغ التحصیلان گفت: داشتن مهارت کافی در کارجویان و دانش آموختگان در ورود آنها به بازار کار موثر است و دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای علاوه بر نیاز بازار کار باید متناسب با علاقه جویندگان کار باشد.
وی به طرح تکاپو اشاره کرد و گفت: این طرح از مصوبات شورای عالی اشتغال است و بر اساس آن سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باید منطبق با نیاز اشتغال روستاها و شهرها برنامه‌ریزی آموزشی ارائه کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، با تاکید بر ضرورت آموزش مقرری بگیران بیمه بیکاری در مراکز فنی و حرفه‌ای افزود: افرادی که به مراکز فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند، باید در دوره‌های آموزشی شرکت کنند تا پس از کسب مهارت، زمینه اشتغال به کار مجدد آنها فراهم شود.
وی ادامه داد: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان تهران را ۴۹ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد ۲۵ درصد کل مقرری بگیران بیمه بیکاری در کشور را شامل می شوند که اشتغال مجدد آنها موجب صرفه‌جویی بسیار در منابع صندوق بیمه بیکاری می‌شود.
به گفته وی سالانه بیش از ۵۰ هزار نفر به کاریابی‌های استان تهران مراجعه می‌کنند که به فرصت‌های شغلی متناسب با شرایط بیکاران معرفی می‌شوند.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.