صفحه اصلی / زمینه مردمی کردن اقتصاد صنعت برق وجود دارد

زمینه مردمی کردن اقتصاد صنعت برق وجود دارد

آرش کردی در همایش نقش پایگاه‌های بسیج دانش بنیان در دستیابی به اهداف استراتژیک صنعت برق کشور اظهار کرد: در سال‌های گذشته و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستیابی به افق ۱۴۰۴ به لحاظ خودکفایی و پایداری در صنعت برق محقق شده است.
وی تصریح کرد: ایران  پنجمین کشور سازنده شرکت توربین گاز بوده  و بیش از ۹۸ درصد انتقال و توزیع در داخل کشور توزیع می‌شود و همه اقدامات بعد از انقلاب در کشور محقق شده است.
مدیر عامل توانیر کشور  با اعلام اینکه صنعت برق نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است،   تصریح کرد: به دلیل بومی شدن صنعت برق در سال ۶۰، این صنعت کمترین تبعات را در دوران تحریم داشته و پایداری شبکه بدون‌مخاطره بوده است.
کردی از طرح برق‌رسانی به روستاهای بالای ۱۰ خانوار در  سال گذشته خبر داد و افزود : در این زمان ۶۴۰ روستا داری ۲۰ خانوار از تکنولوژی برق‌  بهره مند شدند.
وی با اشاره به اینکه بسیج توانیر طرح محدویت مصرف در سطح ادارات را در دستور کار قرار داد و در اجرای این طرح موفق بودند، خاطر نشان کرد: دولت‌ها مایه‌های قوام و قدرت کشور هستند و بحث اقتصاد کشور باید حل و فصل شود و همچنین در بحث کاهش تلفات و افزایش  راندمان نیروگاه‌ها در حال تبدیل شدن به فرهنگ است که نیاز به همت، تلاش بسیج دارد.
این مسئول توسعه شرکت دانش بنیان را یکی از دغدغه‌های جدی دانست و افزود: در موضوع تجدیدپذیرها فرصت بسیار خوبی در کشور وجود دارد که یکی از مصادیق اقتصاد دانش بنیان اقتصاد مقاومتی است که با  اتکا به آن می توان مصرف سوخت فسیلی را کاهش داد.
کردی  با بیان اینکه در صنعت برق ۷۰ تا ۷۵ میلیارد لیتر سوخت مصرف می‌شود، افزود: بیش از ۹۵ درصد برق کشور از منابع فسیلی تامین می‌شود.
وی با بیان اینکه درصد عمده‌ای از مردم کشور می‌توانند فروشنده برق به شبکه شوند، خاطرنشان کرد: زمینه مردمی کردن اقتصاد صنعت برق در کشور وجود دارد و می ‌ توان در این حوزه ورود پیدا کرد.

همچنین مطالعه کنید:

اخطار به نمایشگاهداران متخلف/کدملی نخرید

به گزارش کسب و کار نیوز؛  امسال نیز با وجود رکود معاملات در بازار خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.