صفحه اصلی / بحران کمبود لباس در ناسا

بحران کمبود لباس در ناسا

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مهر، نشریه علمی پاپیولارساینس می نویسد: لباسهای فضانوردی که امروزه در اختیار فضانوردان قرار می گیرد به آنها این امکان را می دهد که به راحتی در اطراف ایستگاه فضایی بین المللی به حالت شناور درآمده و کارهای تعمیراتی را انجام دهند.
اما نکته اینجاست که برای پیاده روی در ماه یا مریخ مناسب نیستند زیرا بسیار سنگین بوده و انعطاف پذیری مورد نیاز در نواحی زانو و سایر مفاصل را ندارند. به همین دلیل ناسا دست به کار شده تا برای مأموریتهای سرنشین دار به اعماق فضا، لباسهای فضانوردی مناسبی در اختیار داشته باشد.
همزمان اما نگرانی عجیبی در ناسا پررنگتر از قبل می شود. در گزارش جدید اداره بازرسی عمومی (OIG) آمده است موجودی لباسهای فضانوردی قدیمی ناسا رو به اتمام است. این لباسها تحت عنوان EMU شناخته می شود که ضریب انعطاف پذیری مناسبی دارند.
بر اساس این گزارش تنها ۱۱ دست از مجموع ۱۸ لباس فضانوردی تولید شده برای ناسا باقیمانده است. این نگرانی زمانی به چشم می آید که به آینده نگاه می کنیم یعنی تا سال ۲۰۲۴ که فضانوردانی که راهی این ایستگاه مداری می شوند همچنان به لباس فضانوردی نیاز دارند.
ناسا پیشتر اعلام کرده بود که تولید لباسهای فضانوردی بیشتر بسیار پرهزینه خواهد بود.
از ۱۸ لباس فضانوردی که از ابتدا برای ناسا ساخته شد، چهار دست در انفجار شاتلهای کلمبیا و چلنجر نابود شد. یک دست هم در جریان انفجار محموله اسپیس ایکس در ژوئن سال ۲۰۱۵ از بین رفت و یک دست هم در حین انجام برنامه های آزمایشی.
البته یک دست لباس فضانوردی هم که به عنوان لباس پیش ساخته در ناسا وجود دارد که هیچ گاه مورد استفاده قرار نگرفته و عملا نمی توان روی آن حساب کرد.
گذشته از این موارد، ۱۱ لباس فضانوردی باقیمانده نیز همگی در وضعیت نا مناسبی قرار دارند. دو دست از آنها دارای نواقصی در سیستم انتقال آب دارند.
حالا ناسا خود را با چالشی بزرگ روبرو می بیند زیرا لباسهای جدید هم تا سال ۲۰۲۳ آماده نمی شوند!

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، اسفند سال گذشته بیش از ۲۰ جلسه با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.