چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ۱.۳ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در شبکه‌های توزیع برق مازندران طی دو سال گذشته

۱.۳ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در شبکه‌های توزیع برق مازندران طی دو سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مهندس "قاسم شهابی" در این باره گفت: این میزان سرمایه گذاری برای توسعه و احداث شهری و روستایی و اصلاح و بهینه سازی شهری و روستایی و کاهش تلفات صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۴ مبلغ ۲۱۵ میلیارد ریال و در سال ۹۵ مبلغ ۱۸۵ میلیارد ریال در توسعه و احداث شهری و در توسعه و احداث روستایی نیز در مجموع ۲۲۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران همچنین از سرمایه گذاری ۲۹۸ میلیارد ریالی در اصلاح و بهینه سازی شهری طی دو سال اخیر خبر داد.
شهابی اظهار داشت: در اصلاح و بهنیه سازی شبکه‌های روستایی نیز در سالهای ۹۴ و ۹۵ در مجموع ۲۸۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.
وی از کاهش تلفات به عنوان یکی از اقدام‌های مؤثر و مفید در مجموعه وزارت نیرو و توانیر بیان کرد و یادآور شد: برای کاهش تلفات در مجموعه توزیع برق مازندران در دو سال اخیر ۱۵۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته و میزان تلفات نیز کاهش چشمگیری داشته است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: همچنین در این مدت ۴۷۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۱۱۲۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف در حوزه توزیع برق مازندران احداث شده است.
شهابی گفت: در سال ۹۴ تعداد یکهزار و ۴۵۰ دستگاه ترانسفورماتور و در سال ۹۵ تعداد یک هزار و ۹۲۰ دستگاه ترانسفورماتور با ظرفیت ۲۸۴ هزار و ۸۲۵ کیلوولت آمپر در حوزه توزیع برق مازندران نصب شده است.
وی افزود: سالانه ۵۰ تا ۶۰ هزار مشترک به تعداد مشترکان توزیع برق مازندران افزوده می‌شود و تعداد مشترکان تحت مدیریت این شرکت به حدود ۱۳ میلیون مشترک رسیده که بیش از ۷۶۰ هزار مشترک مصارف عادی شهری و ۵۱۱ هزار مشترک عادی روستایی و ۱۳ هزار و ۵۷۰ مشترک مصارف سنگین می‌باشند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران تعداد پست‌های فوق توزیع در مجموعه این شرکت ۵۶ دستگاه و تعداد ترانسفورماتورهای موجود در آن ۹۲ دستگاه با ظرفیت دو هزار و ۵۸۲ مگاولت آمپر برشمرد و گفت: حداکثر بار همزمان در سال گذشته ۱۸۲۴ مگاوات و میزان انرژی تحویلی به شبکه شش میلیارد و ۲۳۰ میلیون و ۷۶۶ هزار و ۸۸۰ کیلووات ساعت بوده که پنج میلیارد و ۳۹۴ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۶۵۰ کیلووات ساعت آن به مصرف مشترکان رسیده است.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.