صفحه اصلی / حوادث منجر به فوت کارگران در کردستان ۶۸ درصد کاهش یافته است

حوادث منجر به فوت کارگران در کردستان ۶۸ درصد کاهش یافته است

احمد رشیدی روز دوشنبه در بیست و هشتمین جشنواره امتنان از کارگران کردستان در سالن شهید ورمقانی مرکز آموزش فنی و حرفه ای کردستان افزود: در سال ۱۳۹۴ در مجموع ۲۲ کارگر در استان بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده بودند که سال ۹۵ این تعداد به هفت نفر کاهش پیدا کرد.
وی اضافه کرد: سال گذشته ۹ هزار بازرسی از کارگاه ها و کارخانه جات انجام، ۱۲ هزار نفر ساعت آموزش ایمنی به کارگران و هشت هزار ساعت آموزش ایمنی به کارفرایان ارائه شده است.
وی با اشاره به ایجاد ۲۸ تشکل کارگری جدید در سال ۱۳۹۵ اظهار کرد: ایجاد تشکل های کارگری می تواند نقش مهمی در حل مشکلات جامعه کارگری داشته باشد و هم اکنون ۱۱۸ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان فعال هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان کردستان گفت: کارگران قهرمانان کسب روزی حلال در جامعه هستند و در جامع ای که کارگران سخت کوش و تلاشگر هستند روند رشد و توسعه آن جامعه شتاب بیشتری به خود می گیرد.
رشیدی ترویح فرهنگ کار و تلاش در جامعه را ضروری برشمرد و افزود: حل مشکل بیکاری جوانان نیارمند مشارکت جدی همه ادارات و سازمان ها است و همه موظفیم در راستای ایجاد اشتغال جوانان تلاش کنیم.
در ادامه این آیین از کارگران نمونه واحدهای صنعتی و تولیدی استان با اهدای لوح قدردانی شد. پنجم تا ۱۱ اردیبهشت به عنوان هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.
غبارروبی مزار شهدای کارگری، دیدار با خانواده های ایثارگران، همایش بزرگ پیاده روی کارگران، برگزاری و برگزاری همایش استانی ایمنی و بهداشت حرفه ای از برنامه های هفته کارگر در استان است.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.