صفحه اصلی / اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده به نفع مردم و صنوف است

اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده به نفع مردم و صنوف است

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی کریمی زیارانی در گفت‌وگو افزود: مالیات بر ارزش افزوده، طرح جامع مالیاتی و محورهای مطرح در قانون مالیات‌های مستقیم از جمله برنامه‌های سازمان امور مالیاتی است.‌ اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در دولت مراحل نهایی خود را طی کرده و امیدواریم به زودی با اصلاحات لازم در مجلس تصویب شود.
وی با بیان اینکه مالیات یکی از ابزارهای درآمد دولت ها محسوب می شود، اظهار کرد: مالیات بر ارزش افزوده نوعی مالیات بر مصرف است که اقشار مختلف جامعه بر اساس میزان مصرف آن را پرداخت می کنند.
لذا نرخ آن باید به گونه ای باشد که باعث رونق کسب و کار صنوف شود.
کریمی زیارانی در خصوص اخذ مالیات بر ارزش افزوده در صنف طلا  اظهار کرد: طلا کالایی است که به سرعت تبدیل وضعیت پیدا می کند و با همان قیمت و ارزش واقعی خود تبدیل به یک مصنوع جدید می شود، و اگر قرار باشد که از هر مبادله ی انجام می شود، یک مالیات برارزش افزوده از آن دریافت شود، بی عدالتی در حق خریدار است.
وی گفت: یکی از دلایل کاهش فروش واحدهای صنفی ، ورود کالا از طریق غیرقانونی و قاچاق است که با قیمت های ارزان ، کالا را از طرق مختلف به دست مصرف کننده می رسانند ؛ لذا لازم است برای یکسان سازی قیمت کالاها، از واردات کالای قاچاق که ضربه مهلکی به تولید داخلی زده است، جلوگیری شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.