صفحه اصلی / قاچاق گسترده کالا برخی صنوف را در کشور از بین برده است

قاچاق گسترده کالا برخی صنوف را در کشور از بین برده است

 که این مسئله در برهه‌ای برای صنعت کفش اتفاق افتاد.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از تسنیم،  آرمان خالقی ورود کالا از خارج از مرز به داخل را تابع ضوابطی دانست و عنوان داشت: به طور طبیعی باید برای حضور کالا در ایران سختگیری‌هایی وجود داشته باشد و حتی با نرخ تعرفه‌ای که برای ورود تعریف می‌شود ممکن است این کالا به سمت قاچاق سوق داده شود.
وی افزود: برخی کشورها قصد دامپینگ دارند یعنی می‌خواهند بازار‌شکنی کنند و با وارد کردن کالای ارزان‌تر، رقیب بازار ایران شوند. البته دامپینگ برای رقابت بین رقبای خارجی در بازار ایران نیز ممکن است رخ دهد تا انحصار کالای رقیب را بشکند.
عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قاچاق سود بالایی دارد، گفت: کالای قاچاق از بازرسی‌های معمول و استاندارد رد می‌شود و به همین جهت از نظر کیفیت و سلامتی مورد تائید قرار نمی‌گیرند. بنابراین نخستین مسئله این است که کالای قاچاق احتمالا فاقد کیفیت و گارانتی و خدمات پس از فروش است.
خالقی اضافه کرد: با ورود کالای قاچاق بازار و عرصه را بر کالای داخلی تنگ می‌کنیم و در حقیقت هم بازار را از دست می‌دهیم و برخی از واحدهای تولیدی به سمت ورشکستگی می‌روند. در سال‌های گذشته شاهد بوده‌ایم، بعضی از صنوف به دلیل هجوم کالای خارجی محو شدند که این مسئله در برهه‌ای برای صنعت کفش اتفاق افتاد.
در ادامه سید رضا نورانی، رئیس اتحادیه واردات و صادرات با بیان اینکه ارز باید تک نرخی شود، اظهار داشت: با تک نرخی نکردن ارز، فقط به ایجاد رانت کمک می‌کنیم. چرا باید دو نوع واردات بر اساس نرخ دولتی و نرخ آزاد داشته باشیم؟ همه اینها مصیبت برای کشور است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.