صفحه اصلی / کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف همچنان مشکل مهم گمرک است

کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف همچنان مشکل مهم گمرک است

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از کیهان،  علی بعیدی دیروز در یک نشست خبری  مبنی بر سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف گفت: این کارت‌ها همچنان یکی از مشکلاتی است که ما هم به عنوان گمرک با آن دست به گریبان هستیم و راه حلش هم افزایش ارتباط الکترونیکی با تمام سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی است.
وی با اشاره به اینکه افزایش ارتباطات الکترونیکی با سازمان‌ها در راستای شفاف‌سازی اطلاعات و حل مشکل مهم کارت‌های بازرگانی ضروری است افزود: البته علاوه بر ارتباطات الکترونیکی نیاز به یکسری سیاست‌گذاری‌های کلان هم داریم که باید مراجع ذیربط به آن بپردازند.
بعیدی درعین حال تصریح کرد که کارت‌های بازرگانی جزو موارد مهمی است که باید به آن توجه جدی شود.
معاون گمرک همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما مبنی براینکه بالاخره چه زمانی تمام گمرکات کشور به دستگاه‌های پیشرفته کنترلی مجهز می‌شوند؟ گفت: اولویت سال ۹۶ گمرک بحث دستگاه‌های کنترلی بوده و تعدادی از این دستگاه‌ها هم از بیرون خریداری شده و برخی نیز از داخل تأمین می‌شود. به نظرمی‌رسد تا پایان سال این بحث تکمیل خواهد شد.
وی در بخشی از این نشست خبری هم به موضوع توسعه تبادل داده با سایر کشورها اشاره کرد و گفت: توسعه سیستم‌های اطلاعاتی گمرک از سه فاز و از نیمه دوم سال ۹۲ شروع شد که تمام رویه‌های گمرکی شامل صادرات، ترانزیت و واردات را پوشش می‌دهد که تحت عنوان سامانه جامع گمرکی فعال است.
وی با اشاره به دروازه مشترک ایران با کشورهای طرف معامله به عنوان سومین فاز سیستم‌های اطلاعاتی گمرک، یادآور شد: باید شرایط به گونه‌ای باشد که اطلاعات مبنای گمرکی به صورت مستقیم و الکترونیکی از کشور صادرکننده کالا و توسط سازمان رسمی دریافت شود. در این شرایط می‌توان گفت به اطلاعات قابل اعتماد دست یافته‌ایم و این موضوع برای کالاهای صادراتی ما نیز مصداق خواهد داشت. به گفته این مقام گمرکی، در حال حاضر شرکت‌های ارائه‌دهنده گواهی مبدأ و یا اتاق‌های بازرگانی کشورها به صورت مستقیم و الکترونیکی این اطلاعات را ارائه می‌دهند که پس از تطبیق این اطلاعات می‌توان از نتایج آن اطمینان حاصل کرد.
بعیدی با بیان اینکه در حال حاضرتبادل داده باگمرکات کشورهایی همچون روسیه ،ترکیه، ارمنستان، آذربایجان و افغانستان انجام می‌شود افزود: بر همین اساس در قالب کریدور سبز و در راستای همکاری‌های گمرکی میان ایران و روسیه شرکت‌های فعال در زمینه صادرات دوکشور به هم معرفی شده‌اند تا تسهیلات ویژه گمرکی برای آنها در نظر گرفته شود و آنها عبور آسانی از گمرکات داشته باشند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.