صفحه اصلی / معرفی ظرفیت های گردشگری منطقه آزاد ماکو با برگزاری رالی زنان

معرفی ظرفیت های گردشگری منطقه آزاد ماکو با برگزاری رالی زنان

 مسئول برگزاری دومین مسابقات رالی گردشگری ایران، گفت:‌ ایجاد نشاط و شادابی در قالب یک برنامه ورزشی ، تفریحی و معرفی جاذبه های گردشگری منطقه آزاد ماکو مهم ترین اهداف گروه برگزار کننده این دوره از رقابت ها است و البته تلاش ما برگزاری دور سوم این رقابت ها در سطح بین المللی با حضور زنان اتومبیلران کشورهای آسیای میانه خواهد بود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، رقیه حاتمی پور فرشی با بیان این مطلب،افزود: دومین رالی گردشگری زنان، رقابت در سرعت نبوده بلکه با عنوان رالی نقشه خوانی برگزار می شود و شرکت کنندگان باید برای شرکت در این رقابت ها سه مولفه رعایت سرعت مطمئنه ،‌کدهای یافتن مناطق گردشگری و صحیح رانندگی کردن را رعایت کنند وگرنه با توجه به نظارت گسترده داوران این رقابت ها،فرد خاطی از دور رقابت ها خارج خواهد شد.
حاتمی با بیان اینکه دومین دوره رقابت های رالی گردشگری زنان ایران ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت ماه برگزار می شود ،‌ ادامه داد: ‌دوره نخست این رالی از کاخ موزه سعد آباد آغاز شده و در استان های البرز ، قزوین و زنجان ادامه یافت اما این دوره از رقابت ها در مناطق زیبای شمال غرب کشور برگزار می شود تا در کنار معرفی و نمایش جذابیت های گردشگری این منطقه از کشور،توانمندی زنان ایران اسلامی را به نمایش بگذارد.
به گفته حاتمی دور نخست این رالی که با حضور زنانی از استان های مختلف کشور برگزار شد بدون هیچ حادثه ای و در نهایت استاندارد های تعریف شده این رشته برگزار شد.
 
** حسین فروزان مدیر عامل منطقه آزاد ماکو نیز با اعلام حمایت از این برنامه ورزشی – گردشگری،گفت: این رقابت ها که طی سه روز برگزار می شود از نقطه ای در داخل شهر ماکو آغاز شده و پس از گذشتن از کاخ باغچه جوق (سردار ماکو) ، دخمه فرهاد، چشمه ثریا ، روستای گردشگری رند در پارک امام شهر ماکو با سپری کردن ۱۳۰ کیلومتر پایان خواهد یافت.
به گفته فروزان تاکنون ۲۰ زن اتومبیلران برای شرکت در این رقابت ها ثبت نام کرده اند و قرار است این رقابت ها با حضور ۹۰ شرکت کننده برگزار شود.
مدیرعامل منطقه آزاد ماکو در ادامه با بیان اینکه مسیر اتومبیلرانی از مناطق کمتر معرفی شده منطقه آزاد ماکو انتخاب شده است ،‌گفت:‌ برای جذب علاقمندان بیشتر، برگزاری همزمان نمایشگاه توانمندی زنان کارآفرین که آثار هنری زنان بد سرپرست و بی سرپرست منطقه را نیز در خود جای داده است از برنامه های جانبی این رویداد ورزشی ویژه زنان خواهد بود.
فروزان با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو که بین سه کشور ایران، ارمنستان و ترکیه واقع شده، همچنان بکر و ناشناخته مانده است، گفت: ‌منطقه ماکو ظرفیت های بالاتری از منطقه آزاد کیش داشته و حداقل ۹ ماه سال برای گردشگری و میزبانی های ورزشی آمادگی دارد اما به دلیل دوری از شهرستان های تبریز و ارومیه هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است اما این توانایی را دارد که به یکی از قطب های پر رونق گردشگری ورزشی مبدل شود.
وی با اشاره به اجرای طرح های گردشگری در مناطق مختلف کشور در دولت تدبیر و امید و افزود:‌ فرودگاه ماکو طی هفته های آینده با یک پرواز رفت و برگشت به تهران و یک پرواز رفت و برگشت به ارومیه راه اندازی خواهد شد ،آغاز احداث دو هتل پنج ستاره برای پذیرش گردشگران و ورزشکاران داخلی و خارجی و احداث و راه اندازی دو سالن ورزشی چند منظوره ویژه زنان در این منطقه همگی از جمله برنامه های دولت در دو سال اخیر برای توسعه ورزش زنان در اقصی نقاط کشور محسوب می شود.
مدیرعامل مناطق آزاد ماکو با اشاره به سخنان اخیر اسحاق جهانگیری یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری درخصوص حمله به سفارتخانه ها و کاهش تمایل گردشگر خارجی برای سفر به ایران،‌گفت:‌ایران جاذبه های گردشگری گسترده ای در اختیار دارد و جدا از جاذبه های مذهبی ظرفیت بالایی برای میزبانی رقابت های بین المللی در مناطق مختلف کشور داریم که ماکو به دلیل مواهب طبیعی کوهستان و برف می تواند در بین این مناطق پرجاذبه ورزشی قرار گیرد.
فروزان ادامه داد: براساس آمارهای منتشر شده ،‌ منطقه آزاد ماکو در سال ۹۳ یک سال پس از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید ۴۸ هزار گردشگر داخلی و خارجی را میزبانی کرده است در حالی که این آمار در ۹ ماه نخست سال ۹۴ به ۸۰۰ هزار نفر رسید و در سال ۹۵ رکورد یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را ثبت کرد که بیانگر ظرفیت های آذربایجان غربی در صنعت گردشگری است .
وی استعداد یابی و فعالیت در سه رشته والیبال، فوتسال و کشتی را از برنامه های ورزشی مناطق آزاد ماکو عنوان کرد و گفت:‌ کار استعدادیابی این سه رشته ورزشی از مدارس و همچنین آموزشگاه ها با حضور برترین مربیان کشور از جمله محمد ناظم الشریعه و غلامرضا محمدی سرمربیان تیم های ملی فوتسال و کشتی کشور در حال انجام است و بزودی فعالیت در رشته شنا نیز با استعداد یابی از رده پایه در این منطقه آغاز خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.