صفحه اصلی / ایده‌های کارآفرینی در منطقه ویژه پارس جنوبی حمایت می‌شود

ایده‌های کارآفرینی در منطقه ویژه پارس جنوبی حمایت می‌شود

 در پارس جنوبی، این برنامه‌ها در منطقه ویژه اقتصادی پارس حمایت و تقویت می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از تسنیم، لیدا جهاندیده در منطقه پارس جنوبی با تاکید بر نقش مهم طرح‌های کارآفرینی در توسعه و پیشرفت اظهار داشت: کارآفرینی به عنوان پدیده‌ای نوین در پیشرفت و حل مشکلات اقتصادی و صنعتی، نقش مهم و موثری در توسعه و پیشرفت اقتصادی جامعه دارد.
وی با تاکید بر این نکته که کارآفرینی نقش تعیین کننده‌ای در زندگی سازمانی بر عهده دارد تصریح کرد: سازمان‌ها برای موفقیت پایدار، مستلزم نوآوری هستند که بر این اساس کارآفرینی سازمانی فرآیندی است که زمینه فعالیت‌های سازمانی را به سمت خلاقیت، نوآوری، مخاطره‌ پذیری و پیشتازی فراهم می‌کند.
جهاندیده با بیان اینکه کارآفرینی سازمانی، رفتارهای کارآفرینانه درون سازمانی را ارتقا می‌بخشد بیان کرد: کارآفرینی سازمانی سبب خلاقیت، پیدایی و تولید یک اندیشه و فکر نو و از مبانی اصول مدیریتی است درحالی که نوآوری عملی ساختن آن اندیشه و فکر است. 
مشاور مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در امور زنان و خانواده به‌کارگیری و جذب نیروهای خلاق و نوآور، امکانات مناسب تحقیقاتی و مالی برای فعالیت‌های نوآورانه، آزادی عمل کافی در انجام فعالیت‌ها و تلاش‌های خلاق، به‌کارگیری نتایج حاصل از فعالیت‌های خلاق و پرداخت پاداش مناسب به افراد خلاق را از مهم‌ترین عوامل موثر بر خلاقیت و نوآوری در سازمان ها بر شمرد.
وی به توسعه طرح‌های کارآفرینی در محافل علمی کشور در دو، سه سال اخیر اشاره کرد و افزود:‌ با یک برنامه منسجم و کاربردی و نسخه‌های علمی و عملی متناسب با ساختار اداری اقتصادی کشور، امکان عملیاتی شدن بسیاری از ایده‌های کارآفرینی در سازمان‌ها محقق می‌شود.
جهاندیده با تاکید بر تقویت و حمایت از ایده‌های کارآفرینی در منطقه ویژه پارس جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به فراهم شدن زمینه‌های عملیاتی شدن بسیاری از ایده‌های کارآفرینی در پارس جنوبی، این برنامه‌ها در منطقه ویژه اقتصادی پارس حمایت و تقویت می‌شود.
وی با بیان اینکه کارآفرینی فرایند پویایی برای افزایش و ایجاد سرمایه برای یک سازمان است افزود: سازمان‌ها با بهره گیری از این راه و تشویق و ترغیب کارکنان با رفتاری به نام کارآفرینی سازمانی سبب افزایش بهره‌وری سازمانی، فارغ از قوانین خشک و دست و پاگیر می‌شوند و با هدایت این طرح‌ها به توسعه سازمانی دست می‌یابند.
سرپرست آموزش مهارت‌های کارآفرینی منطقه ویژه پارس جنوبی با تاکید بر اینکه کارآفرینی سازمانی فرایندی است که سازمان طی می‌کند تا همه کارکنان بتوانند در نقش کارآفرینان انجام وظیفه کنند تصریح کرد: در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با توجه به موقعیت منطقه از اردیبهشت سال ۹۴ رویکرد ارتقا کارآفرینی سازمانی با همکاری مدیران ارشد سازمان در راستای ارتقا شرایط کاری درون سازمانی و جامعه پیرامونی آغاز شد.
جهاندیده تاکید کرد: راهبردی که برای ایجاد کارآفرینی سازمانی باید مورد توجه مدیران ارشد سازمانی قرار بگیرد این است که راههای رسیدن به این اهداف را برای واحد آموزش مهارت‌های کارآفرینی و خانواده و سیاست‌های اجرایی آن در سایه سیاست‌های کلان سازمانی هموار سازند.
وی بر افزایش مهارت‌های کارآ‏فرینی به عنوان موتور محرکه توسعه سازمانی تاکید کرد و گفت:‌ برای شروع به حرکت کارآفرینان سازمانی کافی است آموزش های لازم در این زمینه به کارمندان ارائه تا جرقه کارآفرینی در ذهن آنان ایجاد و ضرورت مسئله نیز برای آنها معلوم شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.