صفحه اصلی / نرخ سود تسهیلات واحدهای صنعتی ۱۸درصد است

نرخ سود تسهیلات واحدهای صنعتی ۱۸درصد است

محمدرضا مس فروش روز شنبه در حاشیه نخستین جلسه ستاد تسهیل رفع موانع تولید استان تهران در سال ۹۶ که با حضور سیدحسین هاشمی استاندار تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخی سرمایه گذاران و صاحبان واحدهای تولید از نحوه عملکرد بانک ها در اعطای تسهیلات گلایه هایی دارند که امیدواریم با تدابیر دولت این دغدغه نیز رفع شود.
وی با اشاره به موضوع های مطرح شده در نخستین جلسه امروز اظهار کرد: ۱۲ مورد از مشکلات واحدهای تولیدی با حضور استاندار تهران، نمایندگان موسسات بانکی و نهادهای مرتبط بررسی شد که امیدواریم مصوبات این جلسه اجرایی شود.
مس فروش افزود: تسهیلات بانکی حدود ۴۵درصد، بدهی مالیاتی با ۲۰درصد، بدهی تامین اجتماعی با ۱۹درصد و سایر موارد ۱۶درصد از جمله مسایل مطرح شده سرمایه گذاران و مسئولان واحدهای صنعتی در این جلسه بود.
وی گفت: مقرر شد جلسات ستاد تسهیل رفع موانع تولید استان تهران هر دو هفته یکبار با حضور استاندار تهران برگزار شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه سال گذشته ۱۹۲ جلسه در ذیل ستاد تسهیل و رونق تولید برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسات حدود یکهزار و ۱۰۰ پرونده بررسی و یک هزار و ۵۱۲مصوبه به تصویب رسید که از این تعداد مصوبه، بیش از ۸۰۰ مورد اجرایی و عملیاتی شد، بقیه مصوبات در حال اجرا است و بخشی از آنها نیز ممکن است سرمایه گذار منصرف شود.
وی گفت: در بحث رونق تولید براساس یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شد واحدهای تولیدی مشکل دار را با هدف ارائه تسهیلات بانکی در راستای احیای اشتغال از دست رفته شان و شکل گیری مجدد ظرفیت های تولیدی، شناسایی کند که در این راستا استان تهران مکلف شد حدود ۹۸۱ مورد را شناسایی کند.
مس فروش افزود: بر این اساس، پرداخت مستقیم توسط سیستم بانکی یکهزار و ۱۵۴مورد، یکهزار و ۴۱۰ میلیارد تومان بود.
مس فروش گفت: جایگاه استان تهران به لحاظ پرداخت، در مجموعه سامانه و پرداخت مستقیم، استان اول کشور است.
نخستین جلسه ستاد تسهیل رفع موانع تولید استان تهران در سال ۹۶ روز شنبه با حضور سیدحسین هاشمی و محمدرضا مس فروش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و جمعی از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران و نمایندگان موسسات بانکی و نهادهای مرتبط در محل استانداری تهران برگزار شد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.