صفحه اصلی / تنها راه خروج از رکود شکوفایی تولید داخلی است

تنها راه خروج از رکود شکوفایی تولید داخلی است

پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران مجتبی صفایی   افزود: راه برون رفت از رکود اقتصاد و ایجاد اشتغال کشور  اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید داخلی است؛ تولیدی که اشتغال را به دنبال داشته باشد ضمن اینکه باید رویکرد ما باید به سمتی برود که باور مسئولان و مردم این باشد که با حمایت از تولید داخلی میتوان اشتغال ایجاد کرد نه با تجارت و معرفی برخی کالاهای خارجی.
 
وی با بیان اینکه نباید استفاده از کالاها و برندهای خارجی برای ما ارزش بشود، گفت:  در این زمینه تولید کنندگان کالا نیز  موظف هستند سطح کیفی کالاهای خود را  افزایش دهند تا  انگیزه برای خریدار ایجاد شود و کالای داخلی را خرید کند . نباید در  نوع ، کیفیت و قیمت کالا کالای ایرانی و خارجی تفاوت وجود داشته باشد و  حتی کالای ایرانی باید ارزان تر به دست مردم برسد.
 
صفایی اظهار کرد: نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که خرید هر کالای ایرانی علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان، آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد.
 
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران افزود: دولت باید  شرایط ایجاد تسهیلات مرتبط و کم بهره را برای تولید کاران ایرانی فراهم کند ضمن اینکه حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه های خارجی با پرداخت یارانه های
 
دولتی بسیار موثر است و این شرایط باید ایجاد شود .
 
وی مبارزه جدی با قاچاق کالا را از دیگر راه های حمایت از تولید داخلی دانست و گفت: باید موانع خیلی سختی را برای قاچاق گذاشت و نظارت را از لب مرز شروع کرد؛ اینکه ۵ هزار کانتینر وارد کشور شود و فقط ۱۶۰ از آن بازرسی شود، درست نیست.
 
صفایی تاکید کرد: ارقام بزرگ قاچاق کالا به کشور نمی تواند مربوط به کوله بران باشد؛ لذا باید مبادی رسمی بیش از پیش کنترل و نظارت شود که این موضوع  وظیفه گمرکات کشور را سنگین تر می کند.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.