صفحه اصلی / حاشیه نشینی معضل همه کشورها است

حاشیه نشینی معضل همه کشورها است

 نداشته باشد.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن روحانی کاندید دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با قرار گرفتن پشت تریبون اولین مناظره زنده تلویزیونی خود از شبکه یک سیما را کلید زد.
حسن روحانی در ادامه در نقد سخنان میرسلیم گفت: حاشیه نشینی از معضلات ایران و همه کشورها است. کشوری را سراغ ندارم که حاشیه نشین نداشته باشد. معمولا حاشیه نشینی در کلان شهرها و شهرهای بزرگ وجود داردو ریشه آن به عوامل مختلف بر می گردد.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بیکاری و عدم درآمد کافی را از عوامل پناه بردن مردم به حاشیه شهرها خواند و گفت: فردی که در یک شهر دور و یا روستا زندگی می کند و منابع درآمدی اش کافی نیست مجبور می‌شود مهاجرت کند. معمولا در شهرهای بزرگ شرایط اشتغال بیشتر است.
وی ادامه داد: این فرد برای زندگی به حاشیه شهر پناه برده و بعد از مدتی اقوام و خویشان خود را نیز از روستاها برای کار به شهرها می آورد و آنها نیز در حاشیه شهرها ساکن می شوند.
حسن روحانی در پاسخ به سخنان رئیسی در خصوص عدالت اجتماعی گفت: کم کردن فاصله اقشار مختلف جامعه اهمیت فراوانی دارد، امروز باید تلاش کنیم تعادلی بین شرق و غرب کشور ایجاد شود؛ غرب کشور شرایط بهتری دارد.
وی ادامه داد: شرق کشور به دلیل کویری و خشک بودن شرایط سخت‌تری دارد، دولت یازدهم توجه بیشتری به شرق کشور کرد و گازرسانی به این مناطق انجام شد و راه‌آهن نیز به این مناطق رسیده است.
روحانی با بیان اینکه به اقشار مستضعف جامعه باید کمک بیشتری شود، اقدامات دولت یازدهم در راستای عدالت اجتماعی را تشریح کرد و گفت: به حقوق کسانی که حقوقشان کمتر بود، افزوده شد، مستمری مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی به بیش از سه برابر در دولت یازدهم افزایش یافت. در خصوص رسیدگی به معلولان نیز برای خانواده‌هایی که دو معلول دارند، خانه ساخته شد و برای خانواده‌هایی که تک معلول نیز دارند، خانه‌هایی در حال ساخت است.
کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: برای دستیابی به عدالت اجتماعی باید رانت‌ها را از بین ببریم و با فساد اقتصادی مبارزه کنیم.
روحانی در نقد سخنان هاشمی طبا
روحانی در پاسخ به سخنان هاشمی طبا در خصوص برنامه‌های دولت در بخش مسکن گفت: برای مسکن برنامه‌های مختلفی در دولت‌های قبل وجود داشت. در دولت گذشته سرمایه‌گذاری در مسکن مهر انجام شد، با مشکلاتی که داشت، این دولت متعهد گردید این پروژه را تکمیل کند؛ تا پایان دولت پروژه‌های مسکن مهر تحویل داده می‌شود به جز ۱۰۰ هزار و خورده‌ای مسکن مهر که هیچ داوطلب و خریداری ندارد.
وی تصریح کرد: باید به مردم برای ساخت و خرید مسکن مورد نظر یاری کنیم.
روحانی در خصوص اقدامات دولت یازدهم در این بخش اظهار داشت: وام‌های لازم در اختیار خانه‌اولی‌ها قرار داده شده و خانه اولی‌ها می‌توانند ۸۰ میلیون وام بگیرند.
وی نوسازی بافت‌های فرسوده را یکی از راه‌های جایگزین مسکن مهر برای حل مشکل مسکن در کشور خواند و گفت: با نوسازی بافت‌های فرسوده می‌توانستیم خانه‌های نو به جای مسکن مهر در اختیار مردم قرار دهیم که این امر تحولی در بخش مسکن بود.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه برای مسکن جوانان برنامه‌های خوبی وجود دارد، اظهار داشت: برای ازدواج جوانان نیز دو وام ۱۰ میلیونی پرداخت می‌شود که کمک خوبی به آنهاست.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.