صفحه اصلی / تمام حاشیه نشین ها در این دولت بیمه شده اند

تمام حاشیه نشین ها در این دولت بیمه شده اند

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مهر،  اسحاق جهانگیری کاندید دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با قرار گرفتن پشت تریبون اولین مناظره زنده تلویزیونی خود از شبکه یک سیما را کلید زد.
جهانگیری در نقد سخنان میرسلیم
اسحاق جهانگیری در نقد دیدگاه های سیدمصطفی میرسلیم نامزد دیگر انتخابات درباره موضوع حاشیه نشینی اظهار داشت: حاشیه نشینی یکی از مهمترین مشکلات کشور است که در تمام نقاط دیده می شود.
وی تأکید کرد: مسئله مهم این است که باید به این مردم توجه کرد تا آنها دیده شوند؛ نباید آنها را افراد اضافی تلقی کرد.
جهانگیری ادامه داد: در دولت یازدهم با این پدیده به صورت  کارشناسی و علمی برخورد و سازماندهی شد؛ از جمله اینکه شورایی با عنوان بازآفرینی مناطق سکونتی مردم با توجه به بافت های میانی و حاشیه ای تشکیل شد.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: تمام حاشیه نشین ها در این دولت بیمه شده اند و مراکز درمانی در نقاط حاشیه ای مستقر شد و برای جوانان آنها که به سن تحصیل رسیده و محروم از تحصیل بوده اند، برنامه درسی پیش بینی شد.
جهانگیری در نقد سخنان رئیسی
اسحاق جهانگیری در ادامه برنامه مناظره امروز و در نقد دیدگاه‌های سید ابراهیم رئیسی درباره راه‌های افزایش عدالت اجتماعی در جامعه، اظهار داشت: عدالت یکی از آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی است و محدود کردن عدالت به مسائل اقتصادی نیز ظلم به موضوع عدالت است.
وی ادامه داد: عدالت آموزشی یعنی همه کودکان امکان بهره‌مندی از تحصیل را داشته باشند، عدالت سیاسی یعنی اینکه در بین نیروهای سیاسی، عدالت برقرار باشد و عدالت قضایی یعنی تمام مردم در مراجعه به دستگاه قضایی احساس عدالت کنند.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه متأسفانه احساس عدالت در جامعه کم شده است، اظهار داشت: یکی از بخش‌های عدالت اقتصادی، توجه به عدالت منطقه‌ای و جغرافیایی است.
جهانگیری تصریح کرد: اینکه کسی ۳.۷ میلیارد دلار اموال ملت را به جیب بزند، یعنی عدالت وجود ندارد و عده‌ای به ثروت‌های بادآورده دست یافته‌اند.
 
وی درباره موضوع افزایش دهک‌های دریافت‌کننده یارانه نیز گفت: یارانه‌ها در سال اول بر روی ضریب جینی تأثیر گذاشت، اما اینکه گفته شود دریافت‌کنندگان یارانه از سه دهک بیشتر شود، یعنی دهک‌های موجود ضعیف‌تر می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.