صفحه اصلی / مشکلات گمرکی صادرکنندگان باید حل شود

مشکلات گمرکی صادرکنندگان باید حل شود

 از جمله مسائل گمرکی باید حل شود.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مهر،  مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه با تأکید بر اینکه این وزارتخانه به عنوان نهادی بین‌المللی باید شرایطی را فراهم کند تا شرکت‌های فنی مهندسی در کشورهای دیگر رشد کنند، گفت: ایران در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی در جهان رتبه ۸ را به خود اختصاص داده است؛ به این ترتیب برجام توانست مانع بزرگی را از سر راه حرکت ما در جهان بردارد.
قائم مقام وزیر امور خارجه با بیان اینکه بازار هدف ایران، کشورهای آسیای غربی، آمریکای لاتین همسایه‌های کشور و قفقاز است، ادامه داد: به جرأت می‌توان گفت که دیپلماسی ایران یک دیپلماسی اقتصادی است و با وجود اینکه منطقه ما، منطقه امنیتی به شمار می‌رود ۹۰ درصد ارتباط ما با سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های ما در بخش اقتصادی متمرکز است. به این ترتیب همانطور که می‌بینید هر زمان وزیر امور خارجه کشور با اهداف سیاسی یا غیرسیاسی به کشورهای متفاوتی سفر می‌کند، یک تیم عظیم اقتصادی او را همراهی می‌کند؛ این در حالی است که بسیاری از اوقات هدف سفرهای وزیر امور خارجه، سیاسی ـ امنیتی نبوده و به منظور تسهیل روابط اقتصادی، راهی مقاصد مختلف شده است.
سرمدی، مهمترین نقش وزارت امور خارجه در اقتصاد را رفع ایران‌هراسی در سطح بین‌المللی عنوان و تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم تا شرایط مناسبی را در منطقه یا خارج از منطقه برای فعالان اقتصادی خود فراهم کنیم. در همین راستا به تمام نمایندگی‌ها و سفارتخانه‌های خود در دنیا دستور داده‌ایم تا اطلاعات تمام مناقصات کشورهایی که در آن نمایندگی داریم، به مرکز انتقال داده تا بر اساس آن، به شرکت‌های ذیربط ایرانی برای شرکت در این مناقصات اطلاعیه دهیم.
به گفته این مقام مسئول، بهتر است شرکت‌های ایرانی در قالب یک کنسرسیوم در محافل اقتصادی بین‌المللی حاضر شوند، چرا که به این ترتیب توانایی‌شان تقویت شده و به صورت یکپارچه عمل می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: ورود به پروژه‌های اقتصادی بین‌المللی نیازمند چارچوب‌بندی مشخص و دقیق است حال آنکه در بسیاری از شرایط شاهد معضلاتی از قبیل نبود ویزا یا مشکلات گمرکی برای توسعه صادرات هستیم که امیدواریم به زودی حل شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.