صفحه اصلی / تفاوت ۳ میلیونی بیکاران در آمار وزارت رفاه و مرکز پژوهش های مجلس

تفاوت ۳ میلیونی بیکاران در آمار وزارت رفاه و مرکز پژوهش های مجلس

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مهر، اکبر رنجبرزاده گفت: وزیر رفاه در صحن علنی مجلس گفت که «حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیکار در کشور وجود دارد» اما مرکز پژوهش ها اعلام کرد که از سال ۸۴ تا ۹۴، هشت میلیون بیکار داریم که تنها یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر مشغول به کار شده اند. بنابراین نرخ بیکار در کشور ۶.۵ تا ۷ میلیون نفر است.
عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: تفاوت آمار بیکاری بین مرکز پژوهش ها و وزیر، قابل پذیرش نیست. این تفاوت بیش از دو برابر است.
وی با تأکید بر لزوم اصلاح نظام آماری کشور گفت: باید نظام آماری به گونه ای برنامه ریزی شود تا سازمان آمار تحت نفوذ دولت ها نباشد تا بتواند چراغ راه برنامه های کشور باشد.
رنجبرزاده ادامه داد: مرکز پژوهش ها اعلام کرد وضعیت بیکاری در کشور خوب نیست و نرخ بیکاری از ۱۱ درصد به ۱۲.۴ درصد در سال ۹۶ افزایش یافته است.
نماینده اسدآباد گفت: طبق گزارش مرکز پژوهشها، اگر یک میلیون شغل در سال ایجاد شود، آمار بیکاری در سال ۱۴۰۰ همچنان بالا خواهد بود و نرخ بیکاری فعلی ادامه خواهد یافت.
رنجبرزاده بسیج قوا، مردم، دستگاه های اجرایی و بنگاه های اقتصادی برای حل مشکل بیکاری را امیدوار کننده خواند و خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا تمام روزنه هایی که اشتغال کشور را تهدید می کند احصاء کنیم. برای جهش اقتصادی نیازمند مدیرانی با انرژی بیشتر و انگیزه بالاتر برای خدمت پرتوان هستیم.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.