صفحه اصلی / اخلاق در بازی‌هایی که در پی تصاحب قدرت است، رنگ می بازد

اخلاق در بازی‌هایی که در پی تصاحب قدرت است، رنگ می بازد

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بیانیه ای تاکید کرد: بازی‌هایی که منفعت طلبانه و در پی تصاحب قدرت است. بازی‌های سیاسی‌ای که در آن اخلاق رنگ می‌بازد، هجمه‌ها و تخریب‌های غیرمنصفانه قوت و فزونی میابد.
 
«إِنَّ اللَّهَ یَأمُرُکُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلیٰ أَهلِها وَإِذا حَکَمتُم بَینَ النّاسِ أَن تَحکُموا بِالعَدلِ ۚ إِنَّ اللَّهَ نِعِمّا یَعِظُکُم بِهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ کانَ سَمیعًا بَصیرًا
خداوند به شما فرمان می‌دهد که امانت‌ها را به صاحبانش بدهید! و هنگامی که میان مردم داوری می‌کنید، به عدالت داوری کنید! خداوند، اندرزهای خوبی به شما می‌دهد! خداوند، شنوا و بیناست.
 
سلام بر رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام روح الله
 
سلام بر شهیدان و آزادگان و مبارزین انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
 
سلام بر رهبر معظم و مقتدرمان، حصرت امام خامنه‌ای
 
و سلام بر شما امت مسلمان و شریف ایران؛
 
در ایام انتخاباتی پیش رو، در دل کشاکش جریانات سیاسی و در میان کنش‌ها و واکنش‌های عدیده‌ی این روزهای سپهر سیاسی ایران اسلامی، مرقومه پیش رو را حلقه مفقوده‌ی این فعل و انفعالات بنگرید. چند کلامی که این فرزندان کوچک انقلاب اسلامی، دلسوزانه، آزادانه و تقوامدارانه خدمتتان معروض می‌دارند.
 
مردم شریف، مسلمان، راسخ، آزاد و آزاده‌ی میهن اسلامی‌مان، همانانی که همیشه در پیچ‌های تاریخی و حساس، تمام و کمال در صحنه‌های گوناگون نقش آفرینی داشته‌اند، بی‌گمان در این برهه نیز سربلند و مأجور خواهند بود و ثابت خواهند کرد بازی سیاسیون را بر هم می‌زند.
 
بازی‌هایی که منفعت طلبانه و در پی تصاحب قدرت است. بازی‌های سیاسی‌ای که در آن اخلاق رنگ می‌بازد، هجمه‌ها و تخریب‌های غیرمنصفانه قوت و فزونی میابد. اتهام پراکنی علیه دیگر نامزدها، تناقض گویی، نشر اکاذیب، شانه خالی کردن از زیر مسئولیت، وعده و وعیدهای بی‌محتوا و پوچ و حتی برائت جستن از همان وعده‌ها برخی از این بی‌اخلاقی هاست.
 
تا آنجا که وقتی این بی‌اخلاقی‌ها مقصود نامبارک این جریانات را فراهم نسازد، نوک پیکان تخطئه‌ها سوی شورای نگهبان قانون اساسی نشانه می‌رود. این تخریب‌ها نخستین و آخرین تخریب‌ها نبوده و نیست اما تکرار این مهم افاده تأکید می‌کند که ملت به وضوح دیده و به عمق جان این کلام امام امت (ره) را پذیرفته است که «شورای نگهبان حافظ احکام مقدس اسلام و قانون اساسی است»
 
این روزها و در کشاکش رقابت‌های انتخاباتی عده‌ای سعی کرده و می‌کنند این جایگاه والا را با فرافکنی‌ها و هجمه‌های لایتوقف خود خدشه دار کنند؛ اما سخت غافل‌اند که با این ابتذال بر دامن خود آتش می‌افکنند، چرا که مردم بیانات امام روح الله را فراموش نکرده‌اند که؛
 
«هیچ کس حق ندارد یک کلمه راجع به این بگوید. من نمی‌گویم رای خودش را نگوید! بگوید، رای خودش را بگوید اما اگر بخواهد فساد کند، به مردم بگوید که این شورای نگهبان‌ کذا و این مجلس کذا، این فساد است»
 
در عمر قریب به ۴۰ ساله شورا نگهبان این مهم قویاً محرز است که شورای نگهبان پاسدار حقایق و اصول دینی و ملی ملت است. مصادیق متعدد و متنوعی که در اذهان ثبت و ضبط است شاهدی بر این مدعا است.
 
جا دارد خطاب قرار دهیم آقایان فقها و حقوقدان شورای نگهبان قانون اساسی را که دغدغه این برادران کوچکتان را وقع نهاده و به‌دقت ملاحظه فرمایید. این دغدغه‌ها از مرور و بازخوانی اصول مسلم قانون اساسی و سخنان بی‌بدیل و واضح امام انقلاب (ره) که فرمود «مردم که به قانون اساسی رأی دادند منتظرند که قانون اساسی اجرا بشود، نه هرکس از هر جا صبح بلند می‌شود بگوید من شورای نگهبان را قبول ندارم، من قانون اساسی را قبول ندارم» ناشی می‌شود. آنگاه که می‌نگریم که در قانون انتخابات ریاست جمهوری آمده است «رئیس جمهور باید مدیر، مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوا، مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور و از رجل سیاسی، مذهبی باشد.»
 
با توجه به حسن سابقه شورای نگهبان قانون اساسی در سال‌های پس از انقلاب از ایشان جز این انتظار نمی‌رود که از حدود اسلام و منافع ملی حفظ و حراست کنند و بررسی صلاحیت‌ها را چون گذشته و بی‌توجه به فشارهای جریان‌هایی که قصد اخلال در روندهای قانونی دارند، پیگیری کند.
 
۳۱/۱/۱۳۹۶
 
مردم نشان داده‌اند که خادمین خود را از سودجویان و فرصت طلبان تمیز می‌دهند. مردم قویاً متوجه می‌شوند که کسانی که در دوران مسئولیت خود توانایی اداره و مدیریت همکاران خود را نداشتند (تا آنجا که صدای اختلافات بسیاری بین اطرافیان و همکارانشان در خانه‌های مردم نیز شنیده می‌شود) دیگر نمی‌توانند جایی در بین مقامات آینده داشته باشند. همان‌هایی که وقیحانه رو در روی رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای ایستاده‌اند؛ و خود را عاقل‌تر از ولی امر مسلمین جهان می‌پندارند. مردم دیگر مدعیانی را که در زمان تصدی مسئولیت بسیاری میان مردم و نزدیکانشان قائل بوده‌اند و برای مصون ماندن نزدیکان خود از اجرای قانون، دست به هرکاری زده‌اند، مشروعیت نمی‌بخشند. همان برون نگرانِ شیفته‌ی خارج که در زمان پشت میز نشینی خود امین نبوده و از وارد کردن هرگونه آسیب به کشور و انقلاب اسلامی قصور نورزیده‌اند. مردم دیگر افرادی را که علناً به ملت شریف ایران دروغ می‌گویند و به‌راحتی پس از مدتی آن را تکذیب می‌کنند و تضمینی برای عمل به حرف‌ها و وعده‌های خود ندارند و همچنین متخلفانی که به دور از اخلاق، رقبای احتمالی خود را تخریب می‌کنند و در جهت فعالیت‌های تبلیغی خود اقداماتی را خلاف قانون ترتیب می‌دهند، بر مسندهای مدیریت نمی‌نشانند.
 
نامزدهایی که در صدد تصدی مسئولیت هستند بدانند اگر روزی به قدرت رسیدند و مجموعه فعالیت‌هایی را ترتیب دادند، تنها از باب کرامت و بزرگواری مردم بوده که این جایگاه را به آن‌ها امانت داده‌اند تا آن‌ها را در بوته‌ی آزمایش قرار دهند. این مهم را آنانی که دوره‌ای مسئولیت داشته‌اند یا دارند بیشتر باید مورد توجه قرار دهند که مصونیتی از مردم دریافت نکرده‌اند و این ملت باکسی عقد اخوت نبسته‌اند.
 
در پایان بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر همراه و هم‌نوای با مردم، به‌طور قاطع بی‌طرفی خود را از تمامی جریانات سیاسی و منتسبینی که به هر دلیلی – آگاهانه یا ناآگاهانه – جایگاه شورای نگهبان را متزلزل می‌نمایند، اعلام می‌دارد و تنها کسی را مشروع می‌داند که در خط امام و انقلاب باشند و منویات رهبری و مطالبات مردم را سرلوحه قرار دهند و همچنین حمایت از تصمیمات نهایی شورای نگهبان قانون اساسی را وظیفه شرعی خود می‌داند و به نامزدهای انتخابات توصیه اکید دارد که از حمله به جایگاه شورای نگهبان و همنوایی با دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خودداری نمایند.
 
والسلام علی من اتبع الهدی»

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.