صفحه اصلی / بالغ بر ۴۹۳۷ میلیارد ریال تسهیلات پرورش آبزیان در سال۱۳۹۵ پرداخت شد

بالغ بر ۴۹۳۷ میلیارد ریال تسهیلات پرورش آبزیان در سال۱۳۹۵ پرداخت شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی ، بانک کشاورزی با هدف تامین امنیت غذایی کشور ، مدیریت منابع آبی، مصرف بهینه انرژی ، اشتغالزایی و اصلاح فرهنگ غذایی در راستای حفاظت از محیط زیست، سال ۱۳۹۵ در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و سیاست های اقتصادی دولت تدبیر و امید، بالغ بر ۴۹۳۷ میلیارد ریال تسهیلات در بخش شیلات و آبزی پروری – با اولویت گسترش سیستم های نوین نظیر پرورش ماهی در قفس – به متقاضیان پرداخت کرده است.
امروزه مشکلات زیست محیطی نظیر گرمایش کره زمین در سطح جهانی سلامت و حیات زیست کره را تهدید می کند و پرورش آبزیان به عنوان منابع غنی و ارزشمند مواد غذایی یکی از راهکارهای موثر برای حل این بحران است. بانک کشاورزی طی سال ۱۳۹۵ با حمایت مالی و کارشناسی از طرح های پرورش آبزیان، طرح های نوین نظیر پرورش ماهی در قفس و مزارع چند منظوره پرورش ماهی، بالغ بر ۴۵۰۰ فقره تسهیلات آبزی پروری شامل پرورش انواع ماهی ومیگو در سطح کشور پرداخت کرده است که بیشترین مبالغ پرداخت شده در استان های خوزستان، مازندران و بوشهر بوده است.
شایان ذکر است دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی، به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی که مورد تائید مقام معظم رهبری و در دستور کار دولت تدبیر و امید است و همچنین  با هدف ترویج و توسعه روش های نوین و اقتصادی آبزی پروری و مدیریت منابع آبی، حمایت از طرح های پرورش ماهی در قفس را با پرداخت تسهیلات با نرخ سود ترجیحی در اولویت قرار داده است که از جمله دستاوردهای آن می توان به احداث بزرگ ترین واحد های مکانیزه پرورش ماهی در قفس خاورمیانه در هرمزگان و بوشهر که به ترتیب با ظرفیت ۳۰۰۰ تن و ۶۰۰۰ تن با مشارکت  690 میلیارد ریالی و ۶۶۵ میلیارد ریالی بانک کشاورزی اجرا شده اند اشاره کرد.
در همین راستا بانک کشاورزی، سال ۱۳۹۵ جمعا ۱۴۹۶ میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای پنج طرح بزرگ پرورش ماهی در قفس در استان های هرمزگان، بوشهر، مازندران و قشم پرداخت کرده است که مجموعا به طور سالانه ۹۳۰۰ تن از  نیاز کشور به پروتئین دریایی را تامین می کنند . همچنین این بانک ۱۴ طرح بزرگ دیگر را در دست بررسی دارد که پس از تکمیل مدارک متقاضیان و رفع نواقص پرونده های اعتباری، در اولویت پرداخت تسهیلات قرار خواهند گرفت.
بانک کشاورزی در تداوم تعهد و رسالت خود، برای تحقق منویات مقام معظم رهبری،  با حمایت دولت تدبیر و امید و  با تکیه بر توان و تخصص کارشناسان، سال ۱۳۹۶ نیز با تمام توان در راه افزایش تولید در بخش شیلات و آبزیان خواهد کوشید تا شاهد توسعه اقتصادی و افزایش درآمدهای داخلی از این رهگذر باشیم.
 
 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.