چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / راه رونق تولید، متوقف کردن ورود کالای قاچاق است

راه رونق تولید، متوقف کردن ورود کالای قاچاق است

که مقام معظم رهبری در نامگذاری سالانه بر روی مساله اقتصاد مقاومتی تاکید دارند؛ لذا مسئولان امر باید برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی اهتمام بورزند.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، سیدمحمود هاشمی  افزود: دولت باید همان گونه که به کارخانه های صنعتی تسهیلات پرداخت می کند، به صنوف تولیدی که تعداد آنها بیش از ۶۰۰ هزار واحد هستند، این تسهیلات را برای رونق تولید بپردازد؛ هر چند که قرار بود سال گذشته تسهیلات تامین شود اما تاکنون انجام نشده است.
وی تصریح کرد: همچنین لازم است قوانین دست و پاگیر را از سر راه تولید بردارند تا تولید کننده انگیزه ای برای ادامه فعالیت داشته باشد.
هاشمی با بیان اینکه دولت از پتانسیل و ظرفیت های اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی استفاده نمی‌کند،  افزود: اینکه دولت اصناف را نمی بیند به این دلیل است که اصناف سربار دولت نیستند و از دولت توقعی ندارند؛ این درحالی است که سهم اصناف در تولید ناخالص داخلی بیش از ۱۷.۵ درصد است.
وی اظهار کرد: راه رونق تولید در کشور، متوقف کردن ورود کالای قاچاق است چون تداوم قاچاق ، اثری از تولید ایرانی باقی نخواهد گذاشت. از دولت و مسئولان ذیربط انتظار است  قاچاق را از مبادی ورودی کنترل کنند.
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران تصریح کرد: اگر موانع قانونی از سر راه اشتغال برداشته شود، بسیاری از گره های بسته اشتغال باز خواهد شد و اصناف قادر هستند در صورت حمایت ظرفیت ایجاد اشتغال خود را بیش از پیش افزایش دهد.
وی با بیان اینکه ماده ۸۰ از قانون نظام صنفی حذف شده است، اصلاح این قانون را مورد تاکید قرار داد و گفت: بر اساس ماده مذکور چنانچه یک واحد تولیدی قصد داشت یک نیروی کار جدید جذب کند، از معافیت های بیمه ای برخوردار می شد؛ لذا با حذف آن انگیزه ایجاد اشتغال جدید توسط کارآفرینان  از بین رفت.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.