صفحه اصلی / چهارمین کنفرانس هیدروژن و پیل سوختی برگزار می‌شود

چهارمین کنفرانس هیدروژن و پیل سوختی برگزار می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ امید توکلی دبیر چهارمین کنفرانس هیدروژن و پیل سوختی درباره برگزاری این کنفرانس اظهار کرد: بدون شک تامین منابع انرژی و تنوع سبد انرژی یکی از دغدغه امروز کشورها است همچنین توجه اساسی به مسائل زیست محیطی و تغییر اقلیم این روزها در کنوانسیون ها، پروتکل ها و نشست های جهانی بیش از پیش در گفتگوهای ملی و بین المللی مطرح می‌شود. 
رییس مرکز فناوری های راهبردی معاونت توسعه فناوری معاونت علمی ادامه داد: موارد فوق و سایر ملاحظات اجتماعی و اقتصادی در ایجاد جوامع پایدار موجب شده که انرژی پاک و سبز هیدروژن مورد توجه جدی قرار گیرد. هیدروژن، فناوری ها و صنایع وابسته به آن بخصوص پیل سوختی ضمن پدید آوردن منابع انرژی پایدار، کارکردهای ویژه آینده از جمله ماشین های هیدروژنی و الکتریکی و تولید الکتریسیته پایدار سبز را نوید می دهند. 
توکلی همچنین عنوان کرد: بنابراین در چهارمین کنفرانس هیدروژن و پیل سوختی، امیدواریم همسو با پیشرفت های علمی و فناوری جهانی در این حوزه بتوانیم فصل نوینی از ارتباط صنعت و دانشگاه را مبتنی بر توسعه فناوری ایجاد کرده و در قدم های ابتدایی ورود تجاری محور به کاربردهای صنعتی آن هوشمندانه و مؤثر گام برداریم.
چهارمین کنفرانس هیدروژن و پیل سوختی ۱۹ تا ۲۰ اردیبهشت ماه با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود.کاربردهای هیدروژن و پیل سوختی، طراحی، ساخت و یکپارچه‌سازی پیل سوختی، مدل سازی و شبیه سازی سیستم های هیدروژن و پیل سوختی، چالش ها و راهبردهای توسعه فناوری پیل های سوختی و هیدروژن در ایران و جهان از جمله محورهای این کنفرانس هستند. مقالات برگزیده کنفرانس ۳۰ فروردین ماه سال جاری اعلام می شوند و علاقمندان تا ۵ اردیبهشت ماه برای ثبت نان در کنفرانس مهلت دارند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.