صفحه اصلی / ۴۰ درصد معادن استان همدان غیرفعال است

۴۰ درصد معادن استان همدان غیرفعال است

 مشغول به‌کار هستند.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از ماین نیوز، محمد خاکی با اعلام اینکه ۴۰ درصد از معادن استان همدان غیر فعال است اظهار داشت: در سال ۹۵ تعداد زیادی از معادن استان در حدود ۶۰ درصد فعال بودند و معادن غیرفعال نیز به خاطر وضعیت بازار، فصلی بودن و یا اینکه در حال تجهیز قرار داشتند در این وضعیت بودند.
خاکی با بیان اینکه معادن غیرفعال همدان در حوزه مصالح ساختمانی و سنگ تزئینی هستند گفت: علت آن را در رکود در ساختمان‌سازی می‌توان یافت چرا که چرخش و رونق بخش ساختمان می‌تواند تعداد زیادی از واحدهای معدنی استان همدان را فعال می‌کند و تأمین مصالح واحدهای پایین‌دستی می‌تواند رونق این بخش را به همراه داشته باشد.
وی با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از صادرات مواد خام معدنی نداشتیم عنوان کرد: در حوزه سنگ خام صادرات نداشتیم ولی به صورت فرآوری شده و کنسانتره بوده که به میزان ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار تن صادر شده است.
خاکی تصریح کرد: آمار تخلفات در حوزه معادن تا پایان خردادماه مشخص می‌شود و آخرین آمار اعلام شده تخلفات در حوزه اضافه برداشت از معادن که سال گذشته اعلام شد مربوط به سال ۹۳ و ۹۴ بود که ۶۰۰ هزار تن اضافه برداشت بوده است.
معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه ۲۴۰۰ نفر به طور مستقیم و تعدادی نیز به صورت غیرمستقیم در حوزه حمل و نقل و خدمات در بخش معادن مشغول به‌کار هستند گفت: ۲۷۵ معدن فعال در استان همدان وجود دارد که بیش از نیمی از آنها در زمینه مصالح ساختمانی فعالیت می‌کنند.
خاکی با اشاره به اینکه معدن طلایی در همدان یافت نشده اظهار داشت: تنها در یک مورد محدوده اکتشافی طلا در حوزه نهاوند وجود دارد که مشغول فعالیت هستند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.