صفحه اصلی / نخستین کارخانه گندله سازی شرق کشور به زودی راه اندازی می‌شود

نخستین کارخانه گندله سازی شرق کشور به زودی راه اندازی می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از ماین نیوز، بهرام سبحانی اظهار کرد: با اتمام فعالیت‌های نصب تجهیزات و تزریق گاز به خط لوله انتقال گاز به کارخانه که با پیگیری و تلاش مسئولین استان اخیرا انجام گرفت، خوشبختانه شرایط برای شروع مرحله راه اندازی گرم کارخانه فراهم شده و پس از انجام کنترل‌های نهایی ظرف چند روز آینده مشعل‌های کوره برای ورود به دوره راه اندازی گرم روشن خواهد شد.
وی افزود: احداث این کارخانه در منطقه محروم و مرزی شرق کشور و فقدان زیر ساخت‌های لازم از جمله گاز، برق و آب محدودیت و مشکلات خاص خود را داشت که اکنون برخی از این مشکلات و محدودیت‌ها مرتفع شده و امیدواریم با مساعدت و پشتیبانی مسئولان استانی و کشوری، بقیه محدودیت‌ها نیز مرتفع شود.
مدیر عامل گروه فولاد مبارکه گفت: با روشن شدن مشعل‌های کوره کارخانه گندله سازی، عملیات حرارتی شامل خشک کردن نسوزها و گرم کردن تدریجی کوره آغاز و پس از طی این دوره شارژ کنسانتره سنگ آهن به کارخانه و تولید گندله شروع می‌شود.
سبحانی ادامه داد: با راه اندازی این کارخانه در سال اقتصاد مقاومتی با تمرکز بر تولید و اشتغال، زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بیش از ۱۵۰۰ نفر در این منطقه محروم مرزی فراهم شده است.
وی تصریح کرد: کارخانه دیگری برای تولید کنسانتره سنگ آهن با ظرفیت سالیانه ۵ میلیون تن در سال در همین منطقه در دست احداث است که طبق برنامه باید عملیات نصب تجهیزات آن تا پایان سال جاری خاتمه یابد.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در رابطه با میزان سرمایه گذاری در پروژه گفت: شرکت فولاد مبارکه از محل منابع خود برای احداث کارخانه گندله سازی سنگان و تامین زیر ساخت‌ها بالغ بر ١١۵٠ میلیارد تومان هزینه کرده است و تقریبا معادل همین مقدار هم باید در کارخانه کنسانتره سرمایه گذاری کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.