صفحه اصلی / چگونه یک طرح کسب‌وکار بنویسیم

چگونه یک طرح کسب‌وکار بنویسیم

اکنون که اهمیت داشتن یک طرح کسب‌وکار را درک کردید و با انجام تکالیف خود، اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد یک طرح کسب‌وکار را جمع‌اوری کردید، زمان آن فرا رسیده است تا برای شروع کار آماده شوید و همه چیز را بر روی کاغذ پیاده کنید.
• چه چیزی را باید در طرح بگنجانید
• چه چیزی را نباید بگنجانید
• چگونه با اعداد و منابع دیگری که می‌توانید برای گرفتن کمک به آنها مراجعه کنید کار کنید
با در نظر گرفتن این موارد، بریم سراغ اصل مطلب.
چکیده مدیریتی
در یک نقشه کلی طرح کسب‌وکار، چکیده مدیریتی بعد از صفحه عنوان قرار می‌گیرد. چکیده باید آنچه را که می‌خواهید به خواننده منتقل کند. این مسئله بسیار مهم است. در اغلب اوقات، آنچه که صاحب کسب‌وکار درخواست می‌کند در صفحه هشت نهفته است. آنچه را که می‌خواهید به صورت واضح و روشن در چکیده عنوان کنید.
توصیف کسب‌وکار
توصیف کسب‌وکار معمولا با توصیف مختصری از صنعت مورد نظر شروع می‌شود. هنگام توصیف صنعت، چشم‌انداز فعلی و همچنین احتمالات آینده را مورد بحث قرار دهید. شما همچنین باید اطلاعاتی را در مورد بازارهای مختلف در این صنعت ارایه کنید، که شامل هر گونه محصولات یا پیشرفت‌های جدیدی می‌شود که به نفع و یا زیان کسب‌وکار شما خواهند بود.
استراتژی‌های بازار
استراتژی‌های بازار نتیجه تجزیه و تحلیل موشکافانه بازار است. یک تجزیه و تحلیل دقیق از بازار کارآفرین را وادار می‌سازد تا با تمامی جنبه‌های بازار آشنا شود به طوری که بتواند بازار هدف را تعریف کند و شرکت را به منظور جمع‌‌اوری سهم خود از میزان فروش در موقعیت مناسب قرار دهد.
تجزیه‌ و تحلیل رقابتی
هدف تجزیه ‌و تحلیل رقابتی تعیین توانایی‌ها و ضعف‌های رقبا حاضر در بازار شما، استراتژی‌هایی که مزیت‌های منحصر به فردی را برای شما به همراه می‌‌اورند، موانعی که بتوان آنها را به منظور جلوگیری از ورود رقابت به بازار شما توسعه داد، و هرگونه ضعفی که می‌توان از آن در چرخه توسعه محصول بهره‌برداری کرد می‌باشد.
برنامه طراحی و توسعه
هدف از برنامه طراحی و توسعه ارایه شرحی از طراحی محصول به سرمایه‌گذاران، با نمودار نشان دادن روند پیشرفت و توسعه محصول در زمینه تولید، بازاریابی و خود شرکت به سرمایه‌گذاران، و ایجاد یک بودجه برای توسعه است که شرکت را قادر می‌سازد تا به اهداف خود دست یابد.
طرح عملیات و مدیریت
طرح عملیات و مدیریت به منظور توصیف این موضوع است که کسب‌وکار چگونه با یک روند مداوم عمل می‌کند. طرح عملیات تدارکات سازمان، مثل مسئولیت‌های مختلف تیم مدیریتی، وظایف اختصاص یافته به بخش‌های مختلف شرکت، و سرمایه و مخارج مورد نیاز برای عملیات کسب‌وکار را نشان می‌دهد.
عوامل مالی
اطلاعات مالی همیشه در پس طرح کسب‌وکار قرار دارند، اما به این معنی نیست که اهمیت کمتری نسبت به اطلاعات صریح مثل مفهوم کسب‌وکار و تیم مدیریتی دارند. 

همچنین مطالعه کنید:

تولید فولاد خام به ۲۸ میلیون تن رسید/ جایگاه دهمی ایران حفظ شد

به گزارش کسب و کار نیوز، انتشار گزارش اخیر انجمن جهانی فولاد نشان داد از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.