صفحه اصلی / هنوز مدیریت هوای تهران در دست باد است

هنوز مدیریت هوای تهران در دست باد است

هنوز دست باد است.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مهر، امروز شانزدهمین روز هوای سالم امسال در پایتخت است اما بهتر شدن کیفیت هوای تهران بزرگترین گواه بر آن است که مدیریت هوای پایتخت هنوز دست باد است و مسئولان هنوز اراده‌ای برای مقابله با آلودگی هوای وسایل نقلیه ندارند. این وسایل ۸۰درصد علت آلودگی هوای تهران هستند.
«لیلا نظری» سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره گفت: بررسی روند کیفیت هوای تهران طی دوره ۲۲ تا ۲۸فروردین نشان می‌دهد تنها وزش باد و گاه بارش باران طی طاعات متوالی می‌تواند هوای تهران را از آلاینده‌های جوی نجات دهد. بدین ترتیب امروز هوای تهران با شاخص ۵۱ در شرایط سالم قرار دارد.
به گفته نظری، طی دوره ۲۲ تا۲۸ فروردین هوا ۴ روز ناسالم برای گروه‌های حساس بود و از دیروز(یکشنبه۲۷ فروردین) وزش باد متوالی و ناپایداری‌های جوی موجب شد هوا بسمت شاخص سالم و شرایط استاندارد پیش رود.
همچنین بر اساس نتایج پارامترهای هواشناسی پیش بینی شده برای ایستگاه مهرآباد، فردا سه شنبه با کاهش میزان ناپایداری جوی وزش باد نسبتا شدید (بزرگی بین ۵ تا ۸ متربرثانیه) از سمت نواحی غربی طی برخی ساعات بعدازظهر پیش بینی می شود. به تدریج در روز چهارشنبه بر میزان ناپایداری جوی افزوده شده و در برخی ساعات به ویژه در بعدازظهر وزش باد شدید (بزرگی بین ۸ تا ۱۱ متر بر ثانیه) از سمت نواحی غربی و بارش پراکنده انتظار می رود. همچنین دما تا روز سه شنبه به طور نسبی افزایش می یابد و سپس روند کاهشی خواهد داشت. نتایج پیش بینی کیفیت هوا نیز نشانگر برقراری شرایط کیفی مطلوب کیفی هوا تا روز سه شنبه است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.