صفحه اصلی / مستندات پزشکی عارف لرستانی به پزشکی قانونی ارجاع شد

مستندات پزشکی عارف لرستانی به پزشکی قانونی ارجاع شد

اما بررسی دقیق تر نیازمند کالبدشکافی در پزشکی قانونی است و دانشگاه ایران مستندات موجود پرونده وی را به این سازمان و سازمان نظام پزشکی ارسال کرده است.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از ایرنا، «جواد حاجی میراسماعیل» افزود: عارف لرستانی ساعت چهار بامداد شنبه به علت سکسکه مقاوم به درمان به بیمارستان عرفان مراجعه کرد و پس از دریافت داروی تزریقی وریدی بعد از ۱۵ دقیقه ماندن دربیمارستان با حال عمومی مناسب و علایم حیاتی نرمال از بیمارستان مرخص شد اما بعد از آن در ساعت هشت صبح در خانه دچار ایست قلبی و فوت کرد.
وی گفت: زمانی که اورژانس ۱۱۵ به خانه وی مراجعه کرد این بازیگر تلویزیون علایم حیاتی نداشت و فوت کرده بود. بررسی های اولیه نشان می دهد که قصور پزشکی در روند درمان این بازیگر وجود نداشته است اما برای اطمینان بیشتر موضوع باید در سازمان پزشکی قانونی پیگیری می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: با توجه به اینکه مرگ در منزل صورت گرفته است، ادامه روند رسیدگی به این پرونده باید با شکایت خانواده وی و درسازمان پزشکی قانونی انجام شود و در این سازمان با انجام آزمایش های سم شناسی و کالبدشکافی علت دقیق مرگ مشخص می شود.
میراسماعیلی درباره اینکه آیا سکسکه مقاوم به درمان می تواند نشانه ای برای سکته یا ایست قلبی باشد، گفت: چیزی موردی بسیار نادر است، چون سکسکه به علت تحرک عصب واک است و یکی از دلایل نادر آن می تواند مشکلات قلبی باشد و به همین علت سکسکه در موارد معمول به عنوان خطر ایست قلبی محسوب نمی شود.
وی ادامه داد: سکسکه با تزریق دارو مشکل برطرف شده نشان می دهد که مشکل جدی قلبی در بین نبوده است. فقط در موارد نادری که همزمان با سکسکه حجم قلب بزرگ شده باشد و تحریکات عصب مجاور قلب مشاهده شود ، سکسکه جدی گرفته می شود که شواهد موجود چنین علائمی را نشان نمی دهد و خیلی بعید است.
وی گفت: مرحوم عارف لرستانی البته از قبل داروهایی اعصاب مصرف می کرده است وباید بررسی شود که آیا عوارض مصرف این داروها درمرگ وی موثر بوده است یا نه چون در مواردی مصرف برخی از این داروها موجب مشکلات تنفسی می شود.
عارف لرستانی در ۱۵ بهمن سال۱۳۵۰ درکرمانشاه به دنیا آمد. وی بازیگر تئاتر و تلویزیون ایران بود و با مجموعه جنگ ۷۷ به کارگردانی مهران مدیری پا به عرصه بازیگری گذاشت و پس از آن در چندین مجموعه دیگر از جمله قهوه تلخ با او همکاری کرد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.