صفحه اصلی / هزار و ۳۶۱ داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت ۱۴ نام نویسی کردند

هزار و ۳۶۱ داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت ۱۴ نام نویسی کردند

 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا مستقر در ستاد انتخابات کشور، علی اصغر احمدی در جمع خبرنگاران افزود: از صبح امروز تا ساعت ۱۴ نیز ۳۵۲ داوطلب به ستاد انتخابات کشور آمدند که نام نویسی ۳۱۵ داوطلب قطعی شده است.
وی ادامه داد: در یک مقایسه خیلی کوتاه در خصوص نام نویسی داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نسبت به یازدهمین دوره می بینیم که در دوره قبل در مجموع ۶۸۶ داوطلب نام نویسی کردند در حالی که در این دوره تا کنون هزار و ۳۶۱ داوطلب نام نوشته اند.
رییس ستاد انتخابات کشور یادآور شد: از این تعداد تا کنون ۱۰۴ داوطلب زن در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی بوده اند.
احمدی افزود: همچنین تاکنون ۸۳ داوطلب اعلام کرده اند از ایثارگران هستند. جوانترین داوطلب ۱۸ سال و مسن ترین ۹۲ سال داشته است. ۲۰۶ داوطلب نیز زیر ۳۰ سال داشته اند.
رییس ستاد انتخابات کشور همچنین در خصوص نام نویسی تعداد زیاد داوطلبان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اینکه فضا به گونه ای باشد که تعبیر جشنواره از آن یاد کنیم خیلی مطلوب است اما در همه جای دنیا یک حدنصاب برای داوطلبان در نظر می گیرند، حتی در انتخابات شوراهای اسلامی حداقل مدرک دیپلم پیش بینی شده است.
احمدی افزود: امیدوارم در فرصت مناسب مجلس شورای اسلامی، وزارت کشور، شورای نگهبان و دولت بتوانند با اصلاح قانون حدنصاب هایی را در آن در نظر بگیرند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا زمان نام نویسی انتخابات ریاست جمهوری تمدید می شود اظهارکرد: این زمان قابل تمدید نیست، از ساعت ۱۸ به بعد نام نویسی نخواهیم داشت اما از داوطلبانی که تا ساعت ۱۸ به ستاد انتخابات کشور می آیند نام نویسی خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.