صفحه اصلی / اشغال هتل‌های ایران در نوروز کمتر از ۵۰ درصد بود

اشغال هتل‌های ایران در نوروز کمتر از ۵۰ درصد بود

آمنه شیرکفن صبح امروز در نشست اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با مدیران و فعالان اقتصادی مازندران که در مجتمع نفت برگزار شد، با بیان اینکه مطالعات نشان می‌دهد گردشگری نداریم بلکه سفر داریم، اظهار کرد: در گردشگری نمی‌توان به آمد و رفت‌ها استنباط کنیم و بگوییم این رفت و آمدها سبب ایجاد اشتغال می‌شود بلکه این سفرها تنها مشکلاتی را برای این استان به‌وجود می‌آورد.
وی ادامه داد: در ایام پیک تعطیلات در مازندران، نه‌تنها ضریب اشغال هتل‌ها افزایش نیافته بلکه ضریب اشغال تمامی هتل‌ها کمتر از ۵۰ درصد بوده است.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی سازمان، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: آموزش و پرورش با اسکان فرهنگیان در کلاس‌های درسی مشکلاتی را ایجاد کرده و از ضریب اشغال هتل‌ها کاسته شده است.
شیرفکن اضافه کرد: خانه‌مسافرها از دیگر مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم که بیشتر آنها خارج از کنترل ما است و دو سالی است که برای شناسنامه‌دار کردن آن ورود پیدا کردیم.
وی گفت: اگر صحبت از تولید و اشتغال می‌کنیم باید بحث مزیت معنی‌دار باشد در غیر این‌صورت اقتصاد خفه‌کننده خواهد بود.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی سازمان، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه اعمال سلیقه‌های عجیب و غریب از مشکلات جدی است که با آن مواجه هستیم، ادامه داد: به‌عنوان نمونه هتل‌داران گله‌مند هستند که تکلیف ما با اجرای موسیقی مشخص شود.
این مسؤول اظهار کرد: در بحث گردشگری رقابت باید معنی‌دار باشد تا از گردشگری به‌عنوان صنعت توانمند در مازندران استفاده شود در غیر این‌صورت تنها دل‌مان خوش است که میلیون‌ها مسافر ایام تعطیلات در استان اقامت گزیدند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.