صفحه اصلی / وزارت راه وشهرسازی اعتبار مستقلی برای نگهداری راه‌های فرعی ندارد

وزارت راه وشهرسازی اعتبار مستقلی برای نگهداری راه‌های فرعی ندارد

داوود کشاورزیان ظهر پنج شنبه در حاشیه بازدید پروژه تعریض گردنه اسدآباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به حجم راه‌های کشور، اگر استان همدان را ٢.۵ درصد کل کشور احتساب کنیم، باید سالیانه ٧٠ تا ٨٠ میلیارد تومان اعتبار در زمینه نگهداری راه‌های فرعی و غیرشریانی به این استان اختصاص یابد اما اعتبار تخصیص یافته حداکثر در حد ٢٠ درصد این میزان است که صرف حقوق و امور جاری شده و اعتباری برای نگهداری راه‌ها نمی‌ماند.
وی با بیان اینکه پیشنهاداتی به مجلس و دولت در رابطه با نگهداری راه‌های فرعی و غیرشریانی ارائه شده است، عنوان کرد: تعریف منابع پایدار برای نگهداری راه‌ها یکی از این پیشنهادات و  بهترین راهکار پرداخت عوارض سوخت توسط خودروها متناسب با سوخت مصرفی بود.
معاون وزیر راه اضافه کرد: پرداخت عوارض سوخت می‌تواند ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار پایدار برای کشور درزمینه نگهداری راه‌ها تأمین کند و اجازه می‌دهد تمام راه‌های اصلی، فرعی و روستایی را به نحو مطلوب نگهداری کنیم.
کشاورزیان با اشاره به اینکه پروژه‌های نگهداری راه‌ها در کل کشور گسترده است، عنوان کرد: نگهداری راه‌ها به اشتغال، تردد و ارتقای ایمنی راه‌ها کمک می‌کند.
وی اولویت سازمان راهداری کشور را ارتقای ایمنی عنوان و بیان کرد: باید با منابع محدود خود برای ایمنی راه‌ها برنامه ارائه کنیم.
کشاورزیان بابیان اینکه نوسازی ناوگان راهداری و خرید ماشین‌آلات از جمله برنامه‌های سال ۹۶ است، گفت: در صورت محقق شدن این برنامه استان همدان نیز از این امر بهره‌مند خواهد شد.
معاون وزیر راه تاکید کرد: اعتبار نگهداری راه‌های شریانی از محل منابع ملی و راه‌های غیرشریانی، فرعی و روستایی از محل منابع استانی تأمین می‌شود.
وی ادامه داد: متأسفانه در سال‌های گذشته منابع استانی ضعیف بوده و اعتبار کافی برای نگهداری راه‌های فرعی اختصاص نیافته است.
کشاورزیان عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی اعتبار مستقل و قابل توجهی برای نگهداری راه‌های فرعی ندارد اما با توجه به وضعیت راه‌ها در حد امکان تلاش می‌کنیم وضعیت را حفظ کنیم تا شرایط بهبود یابد.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای

به گزارش کسب و کار نیوز ، حبیب جهان ساز در خصوص وضعیت برداشت و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.