صفحه اصلی / کارنامه دولت از عوام فریبی خالی است

کارنامه دولت از عوام فریبی خالی است

بله کارنامه دولت خالی از دکل، خالی از بابک، از ۴۰ درصد تورم، خالی از به تعطیلی کشیدن واحدهای تولیدی، خالی از استفاده کردن دین برای منافع و عوام فریبی و … است.
محمود زمانی قمی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر اقتصاد و دارایی در استانداری استان مرکزی برگزار شد با اشاره به فعالیت حدود سه هزار واحد صنعتی و کشاورزی این استان گفت: استان مرکزی به لحاظ تعداد و فعالیت صنایع بویژه صنایع بزرگ و مادر و صنایع فلزی شیمیایی و بسیاری خوشه های دیگر جایگاه مهمی در کشور دارد .
وی به تشکیل جلسه اقتصاد مقاومتی در ششم فروردین‌ماه سال جاری در یکی از شهرستان های استان اشاره کرد و افزود: کارخانه لوله ساوه در سال ۹۴ با دو هزار کارگر در تعطیلی کامل به سر می‌برد و تحصن و اعتصاب این تعداد کارگر مشکلات سیاسی و اجتماعی برای این شهر ایجاد کرده بود که با اقدامات انجام شده امروز این کارخانه در حال فعالیت است و اولین جلسه اقتصاد مقاومتی در این کارخانه برگزار شد .
استاندار مرکزی ادامه داد: با تدبیر فرماندار و همکاری دستگاه های مرتبط اقداماتی انجام شد که امروز این کارخانه با دو هزار کارگر با ظرفیت بالای ۸۰ درصد مشغول به فعالیت است و این مهم را مدیون سیاست های درست دولت هستیم .
زمانی قمی با تاکید بر این نکته که نمی خواهم بگویم امروز همه چیز سفید است، اما همه چیز سیاه نیست، اظهار کرد: اقدامات موثری برای رفع مشکلات انجام شد. بسیاری از واحدهای ما سرنوشتی مشابه این واحد صنعتی داشتند، بخشی از این واحدها امروز شرایط بهتری دارند. در مجموع در استان مرکزی به هزار و ۶۶ واحد کوچک و متوسط ۷۱۷ میلیارد تومان تسهیلات داده شده است .
وی بیان کرد: اواخر بهمن ماه سال گذشته زمانی که با سیاست های انقباضی بانک ها مواجه شدیم با بهره گیری از تجریبات ورود به اقتصاد خرد  و اشتغال خرد و بهره گیری از تجریبات کشورهای هند، چین و مالزی ستاد اقتصاد مقاومتی استان را در ۶ روستای منتخب برگزار کردیم .
استاندار مرکزی ادامه داد: در این جلسه ها موانع کار و اشتغال در حوزه اشتغال خرد احصاء و ظرفیت های موجود مورد بررسی و بازشناسی قرار گرفت.
زمانی قمی بیان کرد: ۴۰۰ روستا برای امسال با بررسی ظرفیت ها و مزیت های موجود در هر روستا هدف گذاری شده اند. در صورتی که در هر یک از این روستاها برای حداقل ۲۰ نفر اشتغال ایجاد شود در سال جاری در مجموع در این تعداد روستا برای حدود هشت هزار نفر اشتغال ایجاد می شود .
وی با ارائه گزارشی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان مرکزی گفت: نرخ بیکاری استان در سال ۹۲ برابر ۱۰.۴ بود و این نرخ امروز ۷.۳ است .
استاندار مرکزی تاکید کرد: نرخ بیکاری و تورم بالا و سیاست های غلط گذشته بی علت نبود و اصلاحات امروز و شرایط موجود هم بی علت نیست. بهبود شرایط را مدیون سیاست گذاری های درست دولت هستیم .
زمانی قمی با اشاره به تراز مثبت صادرات و واردات استان ادامه داد: طبق آمار ارائه شده گمرکات استان در سال ۹۵ صادرات استان ۷۳۰ میلیون دلار بوده است. نرخ هر کیلو صادرات استان ۷۰ سنت است در صورتی که متوسط کشور ۳۵ سنت است. در استان مرکزی با خام فروشی فاصله رضایت‌بخشی نگرفته‌ایم اما این رقم در استان مرکزی نسبت به متوسط کشور شرایط بهتری دارد .
وی در ادامه در رابطه با مشکلات و مسائل احصاء شده در روستاها بر اساس بررسی های انجام شده عنوان کرد: عمدتا وثیقه هایی که بانک ها از روستاییان طلب می کنند در روستاها جوابگو نیست و روستاییان فقیر و کم درآمد نمی توانند تسهیلات دریافت کنند و شرایط مربوط به ضامن نیز برای روستاییان قابل اجرا نیست .
استاندار استان مرکزی ادامه داد: قوانین و مقررات بیشتر برای شهرها و اشتغال در شهرها شکل گرفته و تعریف شده است، اما در روستاها این قوانین باید براساس اقتضائات اشتغال روستایی تبیین و تدوین شود .
زمانی قمی خواستار بررسی این مشکلات و در نظر گرفتن برنامه ای برای دست یابی به اهداف در نظر گرفته شده در روستاها شد .
وی خواستار تعامل برای اتمام طرح های بالای ۶۰ درصد در حوزه صنعت و کشاورزی شد و افزود: اجرای طرح رونق تولید ادامه خواهد داشت و تاکید به بانک ها بر ادامه این مسیر موثر خواهد بود .
استاندار مرکزی عنوان کرد: امیدواریم که با اعطای تسهیلات بتوانیم ۲۲۳ طرح نیمه تمام استان را تمام کنیم .
زمانی قمی ادامه داد: اجرای این طرح ها می توانند ۶ هزار نفر اشتغال ایجاد کند. از این تعداد طرح ۱۱۷ طرح مهمتر که نیاز به تسهیلات دارند شناسایی شده اند که مبلغ تسهیلات مورد نیاز آنها حدود ۴۸۰ میلیارد تومان است. با این اقدام بخش عمده ای از بیکاری بویژه در خمین و اراک کاهش می یابد .
وی با تاکید بر این نکته که تخریب با نقد تفاوت دارد و با اشاره به اقدامات موثر دولت در استان عنوان کرد: تخریب دولت توسط اشخاص و گروه های مختلف همچنین رسانه هایی که از ابتدا به تخریب پرداخته اند، اقدام درستی نیست .
استاندار مرکزی بیان کرد: این روزها و این هفته ها تخریب بیشتر شده و باید بدانیم که نباید بزرگی خودمان را در تحقیر دیگران به دست آوریم چراکه این موضوع هیچ منفعتی برای مردم ندارد .
زمانی قمی با بیان اینکه یکی از رسانه‌ها ترکیب "پر از خالی" را برای تخریب عملکرد دولت به کار برده است، گفت: بله کارنامه دولت پر از خالی است، خالی از دکل، خالی از بابک، از ۴۰ درصد تورم، خالی از به تعطیلی کشیدن واحدهای تولیدی، خالی از اهانت به بزرگان کشور، خالی از استفاده کردن دین برای منافع و عوام فریبی، خالی از شوراندن کشورهای دیگر علیه کشور، خالی از رمالی و هاله نور و ترویج خرافات، خالی از توزیع سیب زمینی برای رای جمع کردن، خالی از قدم گذاشتن در راه ایران هراسی، خالی از بی‌توجهی به فرامین مقام معظم رهبری، بله کارنامه دولت از این موارد خالی بود .
وی در رابطه با تعداد طرح هایی که در سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی به تصویب رسید، گفت: طرح آندسازی شرکت ایرالکو از جمله این طرح هاست. مسائل زیست محیطی این واحد صنعتی همواره مورد توجه مردم بوده است و در این دولت خط سه و چهار آن از مدار خارج شد و امیدواریم خط پنج هم تا سه ماه آینده از مدار خارج شود .
استاندار مرکزی ادامه داد: در سفر ریاست جمهوری مصوب شد ۵۰ میلیون دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی و ۱۲۵ میلیارد تومان از محل منابع داخلی بانک ملت برای طرح آندسازی این کارخانه در نظر گرفته شود. با توجه به نیاز اراک به انتقال این بخش از کارخانه به خارج از محدوده شهری نیاز است در خصوص اجرای این مصوبه همکاری شود .
زمانی قمی عنوان کرد: گفته اند به میزان ۵۰ میلیارد تومان آمادگی تخصیص دارند که باید با تاکید به بانک مذکور همان میزان مقرر تخصیص داده شود .
وی با بیان اینکه شرکت ذوب آهن امیر کبیر اراک نیز مورد ظلم و جفا واقع شده است، اظهار کرد: در خصوص این واحد نیز نیاز است که تسهیلات مقرر شده پرداخت شود .
استاندار مرکزی عنوان کرد: شرکت ساینای دلیجان برای تکمیل زنجیره تولید به کوره ذوب سیلیس نیاز داشت که قبل از تحریم این مهم محقق نمی شد ولی بعد از توافق هسته ای این مهم محقق شد و امیدواریم برای تحقق کامل این موضوع همکاری لازم در نظر گرفته شود .
زمانی قمی بین کرد: استقرار پالایشگاه پلاسمای خون ار جمله مهمترین برنامه های این استان در بخش صنعت است و با توجه به اینکه در کشور و خاورمیانه این پالایشگاه را نداریم امیدواریم با شرکت خارجی متقاضی این امر همکاری لازم صورت گیرد .
وی عنوان کرد: استقرار شرکت پتروشیمی الوند نیاز به تسهیلات ۲۰۰ میلیون یورویی دارد و جنب پالایشگاه شازند احداث می شود و برای این موضوع هم نیاز به توجه و همکاری داریم .
 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.