صفحه اصلی / کاهش ۵۰ درصدی روستاهای تحت پوشش آبرسانی سیار

کاهش ۵۰ درصدی روستاهای تحت پوشش آبرسانی سیار

می‌شدند که خوشبختانه با اجرای طرح‌های آبرسانی روستا توانستیم این تعداد را با ۵۰ درصد کاهش به حدود ۳ هزار روستا برسانیم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون), مهندس "علی‌اصغر قانع" معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون) با بیان این نکته که در خصوص آبرسانی سیار به روستاها، در سال گذشته حدود ۶ هزار روستا آبرسانی سیار می‌شد که خوشبختانه با اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی توانستیم این تعداد را با ۵۰ درصد کاهش به حدود ۳ هزار روستا برسانیم، افزود: بخشی از این روستاها از محل این طرح‌ها منتفع شده و بخشی نیز به دلیل بارندگی‌های اخیر منتفع شده‌اند.
وی ادامه داد: آبرسانی سیار به لحاظ اینکه ناوگان آبرسانی هزینه بسیار بالایی دارد سالانه هزینه‌های زیادی در بخش سوخت و تعمیرو نگهداری تانکرها به ما تحمیل می‌کند که می‌توان از این ظرفیت در بخش‌های دیگر کشور استفاده کرد.
علی اصغر قانع با اشاره به اینکه در سال ۹۶ عمده طرح‌های شرکت مهندسی آب و اضلاب کشور مربوط به تکمیل مجتمع‌های آبرسانی با روند اجرایی سال ۹۵ خواهد بود، افزود: مهم تر از همه این‌ها این است که با جذب خیرین آبرسان در این حوضه توسعه مشارکت در بخش آبرسانی روستایی را داشته باشیم و از ظرفیت‌های دیگری که در حوضه آب روستایی می‌شود متصور بود استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه در بخش آب و فاضلاب روستایی در طی سال ۹۵ با تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی موفق شدیم تا دریافت ۱۰۰ درصدی این تخصیص از محل بانک عامل کشاورزی را داشته باشیم، گفت: تعهداتی را در راستای تأمین آبرسانی به روستاهای کشور داشتیم که در این تعهدات بایستی به ۲ هزار روستا در بخش مجتمع‌های روستایی و ۵۰۰ روستا در بخش تک روستایی آبرسانی کنیم.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: آبرسانی به این ۲۵۰۰ روستا باعث می‌شد تا جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون نفر تحت پوشش قرار گیرد.
وی ادامه داد: تا پایان سال ۹۵ موفق شدیم تا حدود ۳ هزار روستا با جمعیت نزدیک به ۲ میلیون نفر از آبرسانی دائم و مستمر برخوردار شوند که با انجام این مهم به اهداف خود نیز رسیدیم.
قانع با اشاره به اینکه از جمله اهدافی که برای این موضوع پیش بینی شده بود بحث استقرار جمعیت روستایی در خود روستا بخصوص روستاهای حاشیه نوار مرزی بود، اظهار داشت: استقرار روستاییان در حاشیه نوار مرزی باعث تأمین امنیت منطقه نیز خواهد شد.
وی ادامه داد: بخش دیگری از اهدافی که برای ارتقای کیفی سلامت در حوزه آب شرب انجام شد سبب شد تا بسیاری از روستاها که سال‌ها دچار مشکل کیفیت آب بودند، به فضل خدا از این مشکل رهایی یابند.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور افزود: نکته حائز اهمیت این است که به غیر از محسناتی که طرح آبرسانی داشت، به شکل مستقیم حدود ۵۹ هزار نفر اشتغال در طی سال ۹۵ و بخشی نیز در سال ۹۶ ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از صنایع کوچک کشور با تولید لوله و پیمانکارن و مشاوران در این بخش فعال است که از اثرات و نتایج این طرح بزرگ است، افزود: به‌طور قطع این کار می‌تواند در بخش‌های دیگر نیز حائز اهمیت بوده و یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است که برای تحقق این اهداف می‌توان به آن تاکید کرد.
قانع خاطر نشان کرد: در سال ۹۶ دولت در لایحه بودجه برای تأمین آبرسانی به روستاها اعتباری بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته و از سویی نیز قرار است ۳۰۰ میلیون دلار مجدداً از صندوق توسعه ملی برداشت شود و به این امر اختصاص یابد.
وی اظهار امیدواری کرد: با تخصیص اعتبار حدود ۲ هزار میلیارد تومانی سال ۹۶، با ادامه این پروژه‌ها بتوان بخش دیگری از مشکلات روستاها را مرتفع کرد.

همچنین مطالعه کنید:

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اسنپ، از زمان شروع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.