صفحه اصلی / بیش از ۴۵ درصد دانشجویان کشور را بانوان تشکیل می دهند

بیش از ۴۵ درصد دانشجویان کشور را بانوان تشکیل می دهند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، مجتبی شریعتی نیاسر روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه الزهرا (س) اظهار داشت: دانشگاه الزهرا (س) از افتخارات نظام آموزش عالی است.
وی گفت: دانشگاه الزهرا (س) نماد آموزش عالی بانوان در جمهوری اسلامی ایران است و به همین دلیل تلاش می کنیم زبانزد جهان اسلام باشد.
معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه ۴۵ درصد جمعیت دانشجویی کشور دختران هستند، گفت: از این تعداد حدود ۹۰ هزار نفر در مراکز دانشگاهی تک جنسیتی تحصیل می کنند و ۱۰ درصد آن در دانشگاه الزهرا ادامه تحصیل می دهند.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه الزهرا مسوولیت سنگینی دارد و برای رشد، توسعه و اعتلای آموزش عالی در بخش بانوان این دانشگاه نقش تاثیرگذاری دارد.
شریعتی ادامه داد: دانشگاه الزهرا هر چند در رتبه بندی در سطح دو کشور است اما می تواند به سطح یک کشور برسد و این امر مستنلزم اقداماتی است.
وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب از سال گذشته به طور جدی بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح فرمودند و در این راستا چهار طرح بزرگ به وزارت علوم سپرده شده که دو مورد آن مربوط به نظام آموزشی و یکی از آنها ارتقای دانشگاه ها به طراز بین المللی است.
معاون آموزشی وزیر علوم تصریح کرد: اکنون بهترین دانشگاه های ما در رتبه بندی مختلف جهانی جایگاه حدودی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ را دارد.
وی گفت: براساس افق چشم انداز ۱۴۰۴ باید حداقل ۵ دانشگاه به طراز بین المللی برسند. 
وی در ادامه با توجه به نقش خیرین در آموزش عالی کشور گفت: خیرین نقش بسزایی در ساختن آینده کشور دارند و باید از شخصیت ارزشمند آنان تجلیل شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.