صفحه اصلی / ۹۰۰ هزار کارگر ساختمانی ۴ سال در انتظار تحقق وعده بیمه دولت یازدهم هستند

۹۰۰ هزار کارگر ساختمانی ۴ سال در انتظار تحقق وعده بیمه دولت یازدهم هستند

 هستند، گفت: امسال هم ربیعی وعده بیمه کارگران ساختمانی را داده اما بعید است که عملیاتی شود.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از تسنیم، هادی ساداتی  درباره وضعیت بیمه کارگران ساختمانی گفت: بیمه کارگران ساختمانی کلا عملیاتی نشده و سراسر وعده تبلیغاتی بوده است. هیچ کاری تاکنون انجام نشده است.
وی ادامه داد: درحال حاضر حدود ۹۰۰ هزار نفر در کشور منتظر بیمه شدن هستند، با توجه به اینکه حذفیات را حساب نکنیم. آمار تأمین اجتماعی نسبت به آمار حقیقی متفاوت است. آقای ربیعی در دیدار نوروزی هم اعلام کردند که تا پایان سال حدود ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه می‌شوند؛ اما این وعده درست نبود و صحت ندارد چرا که این حرف در سال‌های قبل هم اعلام شده است.
نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی افزود: تعدادی از کارگران کارت‌های مهارت سال ۹۱ و ۹۲ را دارند اما هنوز بیمه نشده‌اند، یعنی حدود چهار سال در انتظار بیمه هستند. از سال ۸۹ تاکنون حدود ۱۵۰ هزار نفر به خاطر اینکه شغلشان کارگر ساختمانی نبوده است از چرخه بیمه حذف شده‌اند اما هنوز جایگزینی برای آن پیدا نشده است. 
در دولت یازدهم حدود ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و این میزان بسیار کمتر از وعده‌ای بود که به مسئولان دادند. با وجود تأکیدات ربیعی در سال ۹۵ هنوز سهمیه بیمه‌ کارگران ساختمانی کشور اعلام نشده است.
ساداتی خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی در سال ۹۲ از طریق دریافت یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده شهرداری حدود ۹۰۰ هزار میلیارد دریافت کرد تا پایان ۹۲ حدود ۸۰۰ هزار نفر را تحت پوشش بیمه کند که حدود ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند. در سال ۹۳ هیچ کارگری بیمه نشد. در سال ۹۴ هم سه سهمیه ۱۰۰ هزارنفری از سوی تأمین اجتماعی اعلام شد و بیش از ۹۰ هزار نفر از چرخه حذف شدند، اما در سال ۹۵ هم هیچ کارگری بیمه نشد. امسال هم ربیعی وعده بیمه کردن ۲۰۰ هزار نفر را داده امیدواریم عملیاتی شود، اما به نظر می‌رسد مانند سال‌های گذشته وعده و وعید باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.