صفحه اصلی / قره‌خانی: بر اساس مصلحت‌ها و منافع ملی عمل می‌کنیم

قره‌خانی: بر اساس مصلحت‌ها و منافع ملی عمل می‌کنیم

 نظرش این است که در قراردادها شرایط رقیق‌تر شود اما ما هم باید بر اساس مصلحت‌ها و منافع ملی خودمان عمل کنیم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, اسدالله قره‌خانی با اشاره به تهدید نفتی هند برای گرفتن پروژه میدان گازی «فرزاد»‌ از ایران اظهار کرد: طبیعتا هر کشوری منافع خاص خود را دارد زمانی که ما در  تحریم‌های سخت و سنگین قرار داشتیم آن‌ها امتیازاتی به ما دادند که اکنون با توجه به بحث قراردادهای IPC انتظار دارند که ما هم امتیازاتی به آن‌ها بدهیم.
وی تصریح کرد: آن‌ها با شرایط خاص خودشان گفتند که مبلغ مورد نظر را تبدیل به روپیه کنیم و پس از آن ۵۰ درصد را با روپیه هند دریافت کنیم اما یکباره با سقوط ارزش روپیه یک مرتبه با ۲۰ درصد کاهش مواجه شدیم در حالیکه داخل کشور تورم بوده و ما کلی خسارت دیدیم.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس همچنین بیان کرد: در حال حاضر نیز رویکرد بر این است که در این قراردادها شرایط را برای آن‌ها رقیق کرده و امتیازات ویژه به آن‌ها دهیم. در حالی که ما هم نمی توانیم منافع ملی خودمان را نادیده بگیریم. ما باید بر اساس مصلحت ها و منافع ملی عمل کنیم.
این عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: در حال حاضر نگاه ما این است که کشور هند را به عنوان یک شریک تجاری درازمدت در نظر بگیریم. هم به سبب مسافتی که با این کشور داریم و هم تبادل بازرگانی که در گذشته وجود داشته است. اما این مسئله بدان معنا نیست که بخواهیم ملاحظاتی را در نظر بگیریم.
وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم در مذاکرات به نتیجه ای برسند که در یک میدانی بتوانند از سرمایه گذاری ایران استفاده کنند.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.