صفحه اصلی / نوع برخورد با مشتری اصل مهم در فروش است

نوع برخورد با مشتری اصل مهم در فروش است

لطفا درباره نوع آموزش خود توضیح دهید؟
همیشه بر این باور بوده‌ام که فروشنده‌ها بخشی از مشتریان خود را به جهت ارتباط نادرست کلامی از دست می‌دهند. این موضوع در همه سطوح فروشندگی صادق است که ما با فروشندگان خوش برخورد تعامل بهتری داریم درواقع اگر قرار باشد حتی یک محصول مصرفی را از سوپر مارکت تهیه کنیم، ترجیح می‌دهیم که به یک فروشنده خوش برخورد مراجعه کنیم. متاسفانه بسیاری از فروشندگان ضعف کار خود را در برخورد اولیه با مشتری نمی‌دانند و اگر شما درباره عدم فروش موفق با آنها صحبت کنید دلایلی از قبیل پایین بودن کیفیت محصولات یا رکود در بازار را عنوان خواهند کرد در صورتی که در بازار امروزی عرضه محصولات بیش از تقاضا بوده و مشتریان ما حق انتخاب وسیعی دارند و نوع برخورد فروشندگان با مشتریان یک اصل مهم در ارتباطات فروش است، با این دیدگاه روش آموزشی ما برمبنای اصول درست ارتباط با مشتری و در نتیجه محبوبیت برند می‌باشد. که باعث استقبال مجموعه‌ها از این روش شده است.
امروزه روش‌های مختلفی در زمینه فروش ارائه می‌شود آیا روش شما تفاوتی با روش دیگران دارد؟
به نظر من فروشندگی شغلی است که شما برای موفق شدن درآن یا بهتر بگویم لذت بردن از آن باید دانش خوبی علاوه‌بر بازار و شناخت محصول در زمینه‌هایی مثل آشنایی با زبان بدن، فن بیان، مذاکرات تلفنی ، اصول تشریفات و… داشته باشید. دراین روش ما سعی کرده‌ایم پکیج کاملی از این مباحث را ارائه کنیم. به‌طور خلاصه باید گفت که در این روش علاوه‌بر روش‌های مستقیم فروش مسائلی که به‌طور غیرمستقیم روی فروش تاثیرگذار هستند نیز مدنظر می‌باشد. 
به نظر شما دانش علمی در زمینه فروش و مطالعه کتاب‌های فروش تا چه حد تاثیرگذار است؟ 
داشتن دانش در زمینه فروش و مطالعه به صورت تئوری و چه به صورت تجربی امری است انکارناپذیر اما آنچه باید به آن توجه ویژه شود آشنایی با فرهنگ جامعه‌ای است که در آن زندگی می‌کنیم همه ما می‌دانیم که کتاب‌های مختلفی در زمینه فروش در بازار وجود دارد اما بسیاری از روش‌های فروشندگی که در آن کتاب‌ها عنوان شده است با بازار و فرهنگ جامعه ما همخوانی ندارد و به نظر می‌رسد بخش اعظمی از مطالب باید توسط خواننده به فرهنگ بازار آن جامعه برگردانده شود. هرچند که دانش در زمینه فروش شرط لازم می‌باشد اما کافی نیست.
و در پایان اگر صحبت خاصی دارید؟
امیدوارم سال پیش رو سالی پر از موفقیت و رونق بازار باشد و در پایان لازم می‌دانم از مهرناز مومن‌زاده، مدیر شرکت امرتات جهت همکاری ای که با بنده داشتند، تشکر کنم. 

همچنین مطالعه کنید:

داخلی سازی ۹۰ درصد از تجهیزات توسط شرکت های دانش بنیان

به گزارش کسب و کار نیوز ، ارسلان رحیمی مدیر عامل خطوط لوله و مخابرات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.